سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

كلاهبردار 30 ميليارد ی اینترنتی به دام پليس فتاي اصفهان افتاد

فرمانده انتظامي استان اصفهان از كشف پرونده هاي كلاهبرداري اينترنتي به ارزش 30 ميليارد ريال با اقدام كارآگاهان پليس فتاي اين فرماندهي خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، سردار "عبد الرضا آقاخاني"، پيرامون عملكرد 9 ماهه پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان گفت: خوشبختانه با همت و تلاش شبانه روزي و خستگي ناپذير كارشناسان و كارآگاهان اين پليس در زمينه كشف و پيگيري جرايم سايبري طي 9 ماهه امسال 82 درصد از اين پرونده ها كشف و مجرمان اينترنتي اين پرونده ها به محاكم قضايي تحويل داده شدند.

فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: 55 درصد از پرونده هاي سايبري كشف شده پليس فتا مربوط به برداشت غير مجاز از حساب بانكي شهروندان و كلاهبرداري اينترنتي به ويژه كلاهبرداري موسوم به كلاهبرداري نيجريه بود كه مجموع كلاهبرداري ها بالغ بر 30 ميليارد ريال است.

وي با هشدار به شهروندان و كاربران اينترنتي در خصوص كلاهبرداري نيجريه اي عنوان داشت: از بين كلاهبرداري هاي اينترنتي صورت گرفته بالغ بر 5/2 ميليارد تومان مربوط به كلاهبرداري نيجريه اي بوده است.

اين مقام مسئول عنوان داشت: در كلاهبرداري نيجريه اي فرد كلاهبردار با بدست آوردن و هك و نفوذ به ايميل فرد تاجري كه با كشورهاي خارجي از طريق ايميل مبادلات مالي و تجاري انجام مي دهد ايميل هاي افرادي را كه با او در معامله هستند به دست می آورد و اقدام به ارسال ايميلي ميكند و شماره حساب خود را بجاي شماره حساب فرد قرباني جايگزين مي نمايد و بدين ترتيب تجاري كه با وي در ارتباط هستند و معامله انجام مي دهند بجاي واريز پول به حساب او آن را به حساب فرد كلاهبردار ارسال مي كنند.

سردار آقاخاني به آسيب ها و تهديدات نرم افزار جديدي به نام وي چت در نسل جديد گوشي هاي تلفن همراه اشاره كرد و اظهار داشت: ابزارهاي جديد به همان ميزان كه مي تواند تسهيل كننده بسياري از مشكلات ارتباطي باشند، در صورت استفاده نادرست نيز مي تواند به تهديدي براي كاربران آنها تبديل شود و پليس از شهروندان بايد در اين زمينهبيشتر از هميشه هوشيار باشند.

اين مقام انتظامي از رسيدگي به هشت پرونده در خصوص جرايم وي چت خبر داد و گفت: بيشتر اين پرونده ها مربوط به افشاي اطلاعات شخصي و تصاوير خصوصي بدون اطلاع كاربر است كه با شكايت افراد قرباني سريعاً پيگيري و مجرماني كه در اين زمينه فعاليت داشتند دستگير شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.