سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تزریق پنج هزار دستگاه تراکتور به بخش کشاورزی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا پایان امسال پنج هزار دستگاه تراکتور جدید به بخش کشاورزی کشور تزریق می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، جوادی در آیین معارفه رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، افزود: توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی یکی از اولویت های مهم و محوری این وزارتخانه بوده و دولت یازدهم نیز در این زمینه تاکید فراوان دارد.

وی گفت: بر همین اساس یکی از شاخص اصلی افزایش میزان مکانیزاسیون اراضی کشاورزی استفاده از ماشین آلات مدرن و به روز است که در این راستا اعتبارات لازم برای خرید تراکتورهای جدید تا پایان سالجاری در نظر گرفته شده است.

جوادی اظهارکرد: برنامه دولت تدیبر و امید در بخش کشاورزی دو برابر کردن تزریق تراکتور در شش ماه اول سال آینده است که با این حساب باید 10 هزار دستگاه تراکتور نیز در سال آینده وارد اراضی کشاورزی شود.

وی افزایش راندمان تولید در محصولات کشاورزی را یکی از ثمرات مهم رشد مکانیزاسیون در بخش کشاورزی عنوان و اظهار کرد: با تحقق این امر می توان به صادرات محصولات کشاورزی اقدام کرد.

رییس سابق جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این آیین با ارایه گزارشی از عملکرد چهار ساله خود، گفت: قانون گرایی، مقابله با بی قانونی، استفاده بهینه از منابع آبی و توسعه آبیاری تحت فشار را جزو اولویت های کاری خود قرار دادم.

مسعود محمدیان اضافه کرد: هم اکنون 240 هزار نفر بهره بردار در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی وجود دارد که در یک میلیارد و 200 هکتار از اراضی استان انواع محصولات را تولید می کنند.

وی تولیدات سالانه کشاورزی استان را پنج میلیون تن اعلام و کرد و گفت: در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی 30 هزار دستگاه تراکتور و 600 دستگاه کمباین کار می کند.

 

برچسب ها: تراکتور ، بخش ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.