سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای نای خبر داد

برگزاری اولین گردهمایی اجرای فاز اول "طرح ملی پیشگیری از تنگی نای"

رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای نای از برگزاری اولین گردهمایی اجرای فاز اول «طرح ملی پیشگیری از تنگی نای» در تاریخ سوم بهمن ماه در محل سالن امیر کبیر پژوهشکده سل و بیماری‌های ریوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد بهگام شادمهر رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای نای افزود: این همایش با مشارکت ۸۰ نفر از اساتید ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور به منظور تهیه گایدلاین‌های ملی در خصوص پیشگیری از بیماری "تنگی نای" برگزار خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که طرح ملی پیشگیری از تنگی نای با هدف برآورد وسعت بیماری در ایران و تعیین فاکتور‌های خطر با پشت سر گذاشتن فاز پایلوت، آماده شروع در سطح ملی شده است، اظهار کرد: متاسفانه آمار بالای تصادفات جاده‌ای در ایران و متعاقب آن عوارض ناشی از انتوباسیون، مرکز تحقیقات بیماریهای نای را هر ساله با بیماران زیادی مواجه کرده است به طوریکه منجر به تشکیل بانک اطلاعاتی حاوی ۲۰۰۰ بیمار با تنگی نای شده که این تعداد بیمار در دنیا بی‌نظیر و یا حداقل کم نظیر است.

شادمهر در پایان سخنان خود تاکید کرد مرکز تحقیقات بیماری‌های نای رسالت خود را فرا‌تر از اقدامات درمانی و اندیشیدن تمهیداتی برای پیشگیری از بروز این عارضه می‌داند و امیدوار است با اجرای این طرح بتواند در ارائه خدمات بهتر به بیماران موثر باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: تنگی نای ، ریه ، تصادف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.