سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوی‌حسینی در صحن علنی مطرح کرد

بازپس گیری دعوت نامه حضور ایران در ژنو 2 لکه ننگین دیگری در تاریخ سازمان ملل

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بازپس گیری دعوتنامه حضور ایران در ژنو 2 گفت: دبیر سازمان ملل متحد حتی شش ساعت هم نتوانست در مقابل جریان‌های تکفیری مقاومت کند و این نشان دهنده وابستگی سازمان ملل به کشورهای غربی و کشورهای حامی تروریست است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین در پایان جلسه علنی امروز سه شنبه طی تذکر شفاهی گفت: تذکر اول من نسبت به افزایش بی‌رویه آب بهای آب کشاورزی و نرخ برق چاه‌های آب کشاورزی است.  
 
وی افزود: افزایش صددرصدی قیمت آب کشاورزی و افزایش بهای برق مصرفی چاه‌های کشاورزی چاه آب تا 200 درصد خطر جدی برای کشاورزان کشور از جمله دشت ورامین محسوب می‌شود.
 
نقوی حسینی تاکید کرد: برق در حدود 80 درصد افزایش داشته،‌ کود شیمیایی در حدود 200 درصد افزایش قیمت داشته و سایر نهادها نیز افزایش قیمت داشته است.  
 
وی گفت: افزایش قیمت آب مصرفی و برق مصرفی نیز به این موضوعات اضافه شده و خطر جدی وجود دارد که باید وزرای کشاورزی و نیرو به آن توجه کنند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به اقدام اخیر دبیر کل سازمان ملل متحد مبنی بر بازپس گیری دعوت‌نامه جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست ژنو 2 اشاره کرد و گفت: تاریخ عملکرد سازمان ملل متحد انصافا ننگ‌آور است.
 
وی افزود: اولا ایران هیچ گاه تقاضای شرکت در ژنو 2 را نداشت و مشتاق شرکت هم نبود بلکه خود آن‌ها تقاضا کردند که ایران در این نشست شرکت کند چرا که واقعیت را می‌دانند بدون حضور ایران بحران سوریه حل نخواهد شد.  
 
نقوی حسینی تاکید کرد: ثانیا از ابتدا ما اعلام کردیم که بدون پیش شرط شرکت خواهیم کرد، هیچ پیش شرطی را جمهوری اسلامی برای شرکت در ژنو 2 نخواهد پذیرفت چرا دبیر کل سازمان ملل متحد تحت فشار گروه‌های تروریستی، گروه‌های جنایت کار و تکفیری‌ها که انسان‌ها را سرمی‌برند و جنایت می‌کنند تحت فشار این گروه‌ها دعوت از ایران را پس گرفت.  
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: اقدام بان کی مون در بازپس گیری دعوت نامه اقدام ننگینی دیگری در تاریخ سازمان ملل خواهد بود چرا که گروه‌های تکفیری به سازمان ملل ضرب العجل شش ساعته دادند و دبیر کل حتی شش ساعت هم نتوانست مقابل آن‌ها دوام بیاورد این چه سازمان ملل متحدی است این نشان دهنده وابستگی این سازمان به قدرت‌های غرب و کشورهای حامی تروریست است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: سخنگو ، کمیسیون ، امنیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.