سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بازپس‌گیری دعوتنامه ایران منجر به تزلزل جایگاه سازمان ملل در افکارعمومی شد

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به سیاست‌های خود در قبال سوریه ادامه خواهد داد ، گفت: عدم شرکت ایران در کنفرانس ژنو 2 به این معنی است که هر تصمیمی در این کنفرانس اتخاذ شود برای کشورمان غیرالزام آور بوده و ایران هیچ تعهدی به عملیاتی کردن و اجرای این تصمیمات نخواهد داشت.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عوامل تاثیرگذار در پس‌گیری دعوتنامه ازسوی سازمان ملل گفت: ضعف ساختاری سازمان ملل همچنین ضعف شخصی "بان کی مون" که خودش را با فشارهای آمریکا، گروه‌های تروریستی سوریه و همچنین عربستان نشان داد موجب باز پس گیری دعوتنامه از سوی دبیرکل سازمان ملل شد.

وی تصریح کرد: این امر نشان‌ می‌دهد که سازمان ملل باتوجه به شرایط موجود نمیتواندخارج ازسلطه قدرت‌های منطقه و فرامنطقه‌ای تصمیم مستقلی بگیرد.

این کار‌شناس سیاست خارجی اظهار داشت: این امر جایگاه سازمان ملل را به شدت زیر سوال برده و با این گونه اقدامات افکار عمومی نسبت به عملکرد این نهاد بین‌المللی بدبین شد.

هانی‌زاده با اشاره به تاثیرپذیری "بان کی مون" از غرب بیان داشت: بان کی مون اراده‌ای برای تصمیم‌گیری مستقل نداشته و اجراکننده سیاست‌های آمریکا و متحدانش است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از قبل اعلام کرده بود که بدون پیش شرط در کنفرانس ژنو 2 شرکت می‌کند ، گفت: بان کی مون با بازپس‌گیری دعوت‌نامه که برای اولین بار از سوی سازمان ملل صورت گرفت، تزلزل این نهاد بین‌المللی را بر همگان آشکار ساخت.

این کارشناس سیاست خارجی درپایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران
به سیاست‌های خود در قبال سوریه ادامه خواهد داد و عدم شرکت ایران در این کنفرانس به معنی آن است که هر تصمیمی در ژنو 2 اتخاذ شود برای کشورمان غیرالزام آور  بوده و ایران هیچ تعهدی به عملیاتی کردن و اجرای این تصمیمات نخواهد داشت.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.