سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضوی خبر داد:

ایران خودرو در تامین کاتالیست و کنیستر تاکسی‌ها همکاری نمی‌کند

مدیر مراکز معاینه فنی تهران گفت: در حال حاضر تنها ظرفیت از یک، پنجم مراکز معاینه فنی شهر تهران استفاده می‌شود.

رضوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: کاتالیست و کنیستر  2 قطعه‌ای که در خودرو است باعث می‌شود گازهای خطرناک تبدیل به بخار آب یا گازهای کم‌خطر شود و در کاهش آلودگی هوا موثر است.
 
وی ادامه داد: از وزارت صنایع درخواست کردیم تا پشتیبانی این قطعه را تضمین کند تا ما نیز در مراکز معاینه فنی با دستورالعملی که از سازمان محیط زیست می‌گیریم اقدام کنیم.
 
وی با اشاره به تردد 80 هزار تاکسی در سطح شهر تهران افزود: از 80 هزار تاکسی موجود در شهر 70 هزار تاکسی از محصولات ایران خودرو است اما تاکنون همکاری در زمینه تعویض کاتالیست تاکسی‌ها با ما نداشته‌اند و تا زمانی که این شرکت پشتیبانی این قطعه را تضمین نکند و دستورالعملی از سوی محیط زیست اعمال شود و ما برگ معاینه فنی را به خودروهایی که با وجود نداشتن کاتالیست و کنیستر مشکل آلایندگی نداشته باشند اعطا می‌کنیم.
 
مدیر مرکز معاینه فنی ادامه داد: با توجه به مزایای این 2 قطعه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از سال گذشته با همکاری شرکت سایپا طرح تعویض کاتالیست رایگان تاکسی‌ها را آغاز کرده است که در همین راستا سال گذشته در فاز اول هزار و 300 قطعه کاتالیست و امسال هم هزار و 200 قطعه به طور رایگان تعویض شده است.
 
رضوی با بیان این مطلب که امیدواریم یک بودجه‌ای به این امر اختصاص پیدا کند تا بتوانیم این قطعه را در همه  تاکسی‌ها تعویض کنیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 مرکز و 40 خط با پراکندگی مناسب در سطح شهر فعالیت می‌کنند اما متاسفانه با وجود 2 میلیون و 500 دستگاه خودرو در شهر تنها از یک پنجم ظرفیت این مراکز استفاده شود.

انتهای‌پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.