سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

فعالیت بیش از 100پردیس فرهنگیان در کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت : بیش از 100 پردیس فرهنگیان در کشور فعالیت می کند که موضوع کار آنها تربیت معلم ممتاز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، دکتر علی اصغر فانی شامگاه دوشنبه در نشست دانشجویان پردیس های شهید باهنر و خواجه نصیرالدین طوسی کرمان ، از دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه استراتژیک یاد کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان نقش اساسی در تعلیم و تربیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در تقسیم بندی ارکان آموزش و پرورش به 6 رکن مدیریت ، معلم ،محتوا و برنامه های آموزشی ، مقررات و ضوابط آموزشی ، فضا و تجهیزات ، بودجه و اعتبارات توجه شده است که رکن معلم نقش کلیدی و اساسی دارد و بدون وجود این رکن ، تعلیم و تربیت امکان پذیر نیست.

دکتر فانی تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی تلاش بر این است ، نیروهایی تربیت شوند که در انتقال مفاهیم ، الگوبودن در مسائل تربیتی و آموزشی سرآمد باشند .

وی با اشاره به استخدام و پذیرش نیرو در آموزش و پرورش گفت : 58 هزار معلم مازاد در آموزش و پرورش وجود دارد که در مقابل 50 هزار نیرو نیز کمبود است و این به دلیل بی ضابطه بودن استخدام ها و جذب نیروست.

دکتر فانی افزود: از این پس اگر استخدامی در آموزش و پرورش صورت گیرد به صورت بومی پذیریست تا نیرو برای منطقه مورد نظر ماندگار باشد.

وی موضوع انحلال دانشگاه فرهنگیان را تکذیب و خاطرنشان کرد: این موضوع از طریق برخی رسانه ها منتشر شده است و به هیچ وجه واقعیت ندارد./ز


برچسب ها: فعالیت ، پردیس ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.