سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

البرز/

بازنگری در قانون شوراها ضروری است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران گفت: بازنگری در قانون شوراها ضروری است تا نقاط ضعف آن برطرف شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، محمدعلی عرفان‌منش شامگاه دوشنبه در همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در اسلامشهر اظهار داشت: وظایف 22گانه شوراهای آموزش و پرورش باید به عنوان یک منشور حرکتی باشد و ضرورت دارد که قانون شوراها بازنگری شود، تا نقاط ضعف آن برطرف شود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران افزود: شوراها اتاق فکر، محل تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در امر تعلیم و تربیت هستند که باید با تشکیل دبیرخانه فعال و پویا، وجه مردمی بودن شوراها تقویت شود.

وی با انتقاد از نحوه ارزیابی عملکرد شوراها تاکید کرد: در نحوه ارزیابی عملکرد شوراهای آموزش و پرورش جای سئوال است، چرا که مناطق و شهرهای همسان و هم‌سنگ نبوده و مسائل مورد توجه شوراها در نقاط مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، ولی در ارزیابی‌ها یکسان دیده می‌شوند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران گفت: در قطب بندی‌ها و منطقه‌بندی‌ها باید مناطق همسان در یک قطب قرار گرفته و مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی با اشاره به شعار اعتدال سیاسی، تدبیر سیاسی و امید اجتماعی بیان داشت: خاکریز اول در تولید و امید اجتماعی، طلایه‌داران تعلیم و تربیت قرار گرفته‌اند که کار  سختی را پیش رو دارند.

عرفان‌منش تصریح کرد: کاهش سن اعتیاد در کشور نشان‌دهنده این است که دشمنان بیکار نبوده و در جهت به انحراف کشاندن جوانان و نوجوانان ما برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام داده‌اند، در حالی که برای کار کردن دستگاه‌های فرهنگی کشور ما در مجموعه آموزش و پرورش، هزاران مانع و مشکل ایجاد می‌شود، اما دشمن بدون اجازه و از دیوار وارد مدارس شده است.

*شوراها یکی از مترقی‌ترین نهادها در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در این همایش بیان داشت: موضوع شوراها از مباحث با اهمیت و یکی از مترقی‌ترین نهادها در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در اهداف تدوین قانون شوراهای آموزش و پرورش علاوه بر مشارکت همه آحاد مردم، به اصل تمرکززدایی نیز توجه خاص شده است.

علیرضا کمرئی بیان داشت: دغدغه اصلی دولت‌مردان نظام جمهوری اسلامی، حضور و مشارکت مردم در صحنه‌ها بوده و مشارکت همگان در شوراها به نوعی ایجاد همبستگی و تلاش جمعی به منظور رسیدن به نظام عادلانه اجتماعی می‌باشد.

وی با بیان اینکه مشارکت و حضور در شوراها فقط به معنای رسیدگی به مسائل مادی نیست، افزود: موضوعات آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت مسئله آحاد ملت است، که با مشارکت همگان، در شوراها و اعتماد به این نهاد مهم زمینه پویایی و پیشرفت همه جانبه آموزش و پرورش نیز فراهم خواهد شد.

در خاتمه این مراسم که با حضور اعضای شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های قطب یک برگزار شد، از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، که موفق شدند برای نهمین سال متوالی رتبه نخست شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران را به دست آوردند، با اعطای لوح تقدیر تجلیل و قدردانی به عمل آمد. در ارزیابی از عملکرد شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، اسلامشهر رتبه نخست را به دست آورد و شهرستان‌های شهریار و پاکدشت در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: البرز ، شوراها ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.