سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

"سبد کالایی" افزایش تقاضا برای خرید را کاهش می‌دهد

طاهری گفت: عرضه کالاهای اساسی چون برنج و روغن به صورت سبد کالایی نگرانی‌ها را در آستانه سال جدید کاهش می‌دهد.

غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نحوه‌ی توزیع سبد کالایی به شهروندان گفت: در حال حاضر برنامه‌ها به صورت دقیق مشخص نیست اما آنچه پیش از این مقامات دولتی اعلام کردند برنج و روغن و شکر و حبوبات در 2 نوبت در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هر یک از تعاونی‌های ادارات دولتی و بنی را در اختیار کارمندان و کارگران خود قرار می‌دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: البته در مورد اقلامی مثل برنج و روغن این اقدام دولت می‌تواند اثرگذار باشد و نگرانی ناشی از کمبود این اقلام را در آستانه آغاز سال نو کاهش دهد.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اعلام کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که مرغ موجود در سبد کالایی احتمالاً از ترکیه وارد خواهد شد این در حالی است که کشور ما در تولید مرغ خود کفاست و حتی ما قادر به صادرات این قلم کالا نیز هستیم و تولید کنندگان مرغ به ازای هر کیلو 800 الی 1000 تومان ضرر می‌کنند که اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند موجب ورشکستگی مرغ‌دارها می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من سبد کالایی کمیته امداد و بهزیستی دو برابر سبد کالایی سایرین باشد.

ضمن اینکه توجه به این نکته خیلی مهم است که سبد کالایی نباید اعانه باشد بلکه به مردم اعلام شود این حق خودشان است در غیر این صورت شیرینی اقلام این سبد به کام مردم خیلی خوش نمی‌آید.

انتهای پیام/
برچسب ها: سبد کالایی ، تقاضا ، خرید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.