سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/ مجلس در فروردین ماه 92

از حدس و گمان نمایندگان برای ورود "آیت‌الله هاشمی" به عرصه انتخابات تا تب و تاب فراکسیون‌های مجلس برای حمایت از کاندیداهای مورد نظر

تصادف خودرو دیپلمات مست سعودی با یک خودرو پراید که منجر به فوت یکی از سرنشینان این خودرو شد، ورود فراکسیون‌های سیاسی مجلس به بحث انتخابات ریاست جمهوری، پرونده حادثه 22 بهمن قم در سال 91، حدس و گمان نمایندگان درباره ورود "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" به انتخابات، فوت نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، میتینگ انتخاباتی "احمدی‌نژاد" در استادیوم آزادی از مهمترین عناوین خبری فروردین‌ماه 92 است که واکنش‌ بهارستانی‌ها را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، تصادف خودرو دیپلمات مست سعودی با یک خودرو پراید که منجر به فوت یکی از سرنشینان این خودرو شد، ورود فراکسیون‌های سیاسی مجلس به بحث انتخابات ریاست جمهوری، پرونده حادثه 22 بهمن قم در سال 91، تصمیم ورود "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" برای ورود به انتخابات، فوت نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، میتینگ انتخاباتی "احمدی‌نژاد" در استادیوم آزادی از مهمترین عناوین خبری فروردین‌ماه 92 است که واکنش‌ بهارستانی‌ها را در پی داشته است.

وزارت‌خارجه سفير عربستان را احضار كند/ دولت سعودي ملزم به پاسخگويي است
رئيس كميته مطالبات ملي مجلس در واكنش به كشته‌شدن يك شهروند تهراني در سانحه تصادف با ديپلمات مست سعودي گفت: کشته‌شدن شهروند ایرانی در سانحه رانندگي كه توسط دیپلمات مست سفارت عربستان رقم خورد، اتفاقي خلاف موازين و عرف بين‌الملل است و وزارت امور‌خارجه بايد با احضار سفير اين كشور مراتب اعتراض كشورمان نسبت به اين حادثه را اعلام كند.

دستگاه قضايي و ديپلماسي، مرگ شهروند ايراني توسط ديپلمات عرب را پيگيري کنند
 عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: تصادف اخیر ديپلمات عربستاني در ايران که در حالت مستي و با سرعت غیرمجاز بوده و موجب فوت یک شهروند ایرانی و زخمي شدن يک نفر ديگر شده از لحاظ قضایی، حقوقی و دیپلماسی قابل پیگیری است.

منتخب ائتلاف سه‌گانه مورد تایید شورای نمایندگان مجلس است
عضو کميسيون عمران مجلس گفت: این شورا از ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان حمایت خواهد کرد چرا که اين ائتلاف را به ديدگاه‌ها و فرمايشات مقام معظم رهبري نزديکتر دانسته و منتخب این ائتلاف مورد تایید اين شورا نيز قرار مي‌گيرد.

فراكسيون اصولگرايان به دنبال نامزدي است كه برنامه داشته باشد/ حداد گزينه احتمالي
 عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس نهم با بيان اينكه اين فراكسيون وارد عرصه انتخابات آتي خواهد شد، گفت: فراكسيون اصولگرايان به دنبال نامزدي در انتخابات است كه برنامه داشته باشد.

عدم ورود فراکسیون رهروان ولایت به مصاديق انتخابات ریاست جمهوری/ رصد فضای سیاسی کشور توسط فراكسيون
 عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، درباره فعالیت‌های انتخاباتی این فراکسیون‌ گفت: رویکرد فعلی این فراکسیون تنها رصد اوضاع سیاسی کشور و کمک به این فضا در جهت ایجاد اتحاد و انسجام برای یک فضای سیاسی مثبت در حوزه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری يازدهم است.



شعار کاندیداهای ریاست‌جمهوری به قصد عوام‌فریبی و کسب راي نباشد
 عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سياست‌خارجي مجلس، با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم، گفت: احترام به رقبا، پیگیری تبلیغات سالم از مسیر قانوني و حقوقی، جلوگیری از تخریب رقبا و اعلام برنامه‌ها و شعارهایی که قابليت اجرايي داشته باشد، از جمله مهمترین مولفه‌های اخلاق انتخاباتی است.

پرونده حادثه22 بهمن قم هفته آینده نهایی می‌شود
 یکی از اعضای کمیته بررسی حادثه 22 بهمن قم گفت: پرونده حادثه 22 بهمن قم "هفته آینده "پس از جمع‌بندی نهایی به کمیسیون امنیت ملی ارجاع می‌شود.

با شرايط فعلي، مخالف اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها هستم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی مخالف اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها هستم، گفت: سرانجام اجرای فاز دوم هدفمندسازی بستگی به قانون بودجه سال آینده دارد.

کنترل مناظره‌هاي انتخاباتی از سوی نمایندگان وزارت کشور،‌ دادستانی و مجلس
عضو هيئت رئيسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مناظره‌ها باید به صورت کنترل شده و با حضور نمایندگانی از دادستانی، وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی باشد تا در روند مناظره‌ها نظارت و آن‌را ضبط و بعد به سمع و نظر مردم برسانند.

سرانجام پرونده دريافت غرامت جنگي ايران از عراق به كجا رسيد؟
 جنگ ايران و عراق در حالي در سال 67 به پايان رسيد، كه سه سال بعد از آن در 18 آذرماه سال 70 دبيركل وقت سازمان ملل، عراق را به عنوان آغازگر جنگ با ايران معرفي‌ كرد، ولي از آن روز تاكنون هيچ غرامتي از كشور آغاز كننده جنگ هشت ساله دريافت نشده است.

يک نماينده ديگر اعلام کانديداتوري کرد
 يک نماينده ديگر مجلس شوراي اسلامي براي حضور در انتخابات دور يازدهم رياست‌جمهوري اعلام كانديداتوري کرد.

مي‌توانيم براي بازپس‌گيري كشور آذربايجان به‌عنوان خاک از دست رفته خود اقدام کنيم
 رئيس مجمع نمايندگان استان آذربايجان غربي با بيان اينكه ما مي‌توانيم نسبت به بازپس‌گيري خاک از دست رفته خود اقدام کنيم، گفت: اگر قرار بر تجزيه باشد بايد کشور آذربايجان به خاک جمهوري اسلامي ايران بپيوندد چرا که پايتخت اين مرز و بوم کهن تهران بوده و براي هميشه تهران باقي خواهد ماند.

مقامات امارات به عياشي‌هاي خود بپردازند و در مسائل کشورهاي منطقه دخالت نکنند
 عضو هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: اظهارات وزير خارجه امارات از مواردي است که توسط غرب و صهيونيست‌‌ها آماده شده و مقامات امارات نشخوار مي‌کنند و بهتر است آنان به عياشي‌هاي خود بپردازند و در مسائل کشورهاي منطقه دخالت نکنند




2" محکي براي آمريکا / لغو تحريم‌هاي ظالمانه انتظار افکار عمومي
 رئيس کميسيون امنيت ملي گفت: انتظار داريم در مذاکرات آلماتي 2 حق جمهوري اسلامي ايران در غني‌سازي اورانيوم به رسميت شناخته شده و تحريم‌هاي ظالمانه لغو شود.

پشت پرده آدم‌کشی توسط دیپلمات مست عربستان که از پارتی شبانه باز می‌گشت
 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ماجرای آدم‌کشی دیپلمات عربستانی در تهران، بازداشت 48 ساعته دیپلمات ایرانی در عربستان، سابقه شرب خمر دیپلمات عربستانی، کوتاهی وزارت امور خارجه در رسیدگی به این پرونده و ... را تشریح کرد.

دستگاه قضايي و ديپلماسي مرگ شهروند ايراني توسط ديپلمات عرب را پيگيري کنند
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: تصادف اخیر ديپلمات عربستاني در ايران که در حالت مستي و با سرعت غیرمجاز بوده و موجب فوت یک شهروند ایرانی و زخمي شدن يک نفر ديگر شده از لحاظ قضایی، حقوقی و دیپلماسی قابل پیگیری است.

در ديدار دواتگری با خانواده قربانی حادثه تصادف دیپلمات مست عربستان چه گذشت + فیلم
رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس به نمايندگي از بهارستاني‌ها با حضور در منزل قربانی حادثه تصادف دیپلمات مست عربستان با خانواده متوفی ملاقات و گفتگو کرد.

اظهار اميدواري اشتون از نتيجه مذاکرات آلماتي يک گام به جلو است
 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهار امیدواری کاترین اشتون در نتیجه مثبت مذاکرات آلماتی2 بيان داشت: با توجه به سياست‌هاي تيم غربي، به نظر نمي‌آيد که تمامی مسائل موجود میان طرفین در مذاکرات آتي حل و فصل شود، اما همین که طرفین از نتیجه مذاکرات اظهار امیدواری می‌کنند، یک گام به جلو محسوب مي‌شود.

مردم جمهوري آذربايجان در صورت برگزاري رفراندوم خواهان الحاق سرزمينشان به خاک ايران هستند
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به برگزاري نشست ضد ايراني در باکو گفت: اين نشست يک نشست وقيحانه و بي‌شرمانه بوده بنابراين جمهوري آذربايجان اين را بايد بداند که اين کشور در گذشته جزئي از خاک ايران بوده و اگر در اين کشور نظر سنجي برگزار شود، قطعنا مردم اين کشور خواهان الحاق سرزمينشان به خاک ايران هستند.

ضرورت برخورد با دیپلمات خاطی عربستان
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید درچارچوب قوانین بین‌المللي با دیپلمات خاطی عربستان برخورد شود.

حرکت در چارچوب" ان پي تي"، پيش‌شرط نتيجه‌بخش بودن مذاکرات آلماتي خواهد بود
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با بيان اين که انعطاف‌پذيري 1+5 در برابر واقعيتهاي هسته‌اي ايران، وجه تمايز اين دور از مذاکرات با مذاکرات پيشين است، گفت: در مذاکرات آلماتي 2، حرکت در چارچوب" ان پي تي"، پذيرش حق غني‌سازي اورانيوم و لغو تحريم‌ها، ملاک و معيار مثبت بودن مذاکرات است.

يکشنبه، آغاز جلسات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1392 کل کشور
 دبیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1392 کل کشور، از آغاز جلسات این کمیسیون در 7 صبح روز یکشنبه (18 فروردین‌ماه) خبر داد.

اعتراف غرب به پایبندی ایران به NPT شرط نتیجه بخشی مذاکرات "آلماتی2"
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر طرف غربي و متحدانش در دور جديد از مذاکرات منصفانه پاي ميز مذاکره حاضر شوند، قطعا اين دور از مذاکرات نتيجه مثبت خواهد داشت.يک نماينده ديگر اعلام کانديداتوري کرد يک نماينده ديگر مجلس شوراي اسلامي براي حضور در انتخابات دور يازدهم رياست‌جمهوري اعلام كانديداتوري کرد.

هاشمي:‌ بعد از دیدار با مقام معظم رهبري درباره کاندیداتوری‌ام تصميم‌گيري می‌کنم/ نمايندگان: كانديداتوري شما موجب ارتقاء نظام در جایگاه بین‌المللی خواهد شد
7 نفر از نمایندگان مجلس ظهر امروز (يك‌شنبه)‌ با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ديدار كردند و خواستار حضور وي در انتخابات شدند.

ديدار امشب رئيس‌جمهور با نمايندگان در راستاي عمل به فرمايش رهبر معظم انقلاب برگزار مي‌شود
روابط عمومي معاونت امور مجلس طي اطلاعيه‌اي تاكيد كرد: ديدار امشب(يكشنبه) نمايندگان مجلس با رئيس‌جمهور در راستاي عمل به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص همدلي قوا برگزار خواهد شد.

فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت براي انتخابات رياست‌جمهوري كانديدا معرفي مي‌كند
عضو هيئت‌رئيسه فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت با اشاره به برگزاري جلسه شوراي مركزي اين فراكسيون در صبح امروز(يكشنبه) گفت: توجه به شعار سال و تقويت توليد ملي در تنظيم بودجه سال 92 ،بحث انتخابات رياست‌جمهوري و بررسي مذاكرات آلماتي2 از جمله محورهاي نشست امروز بود.

اولين جلسه علني بهارستان در سال جديد آغاز شد
اولين جلسه علني مجلس شوراي اسلامي در سال جديد با حضور 253 نفر از وکلای ملت آغاز شد.



تعيين سازوکارهاي فراکسيون رهروان ولايت براي ورود به حوزه انتخابات/برگزاري جلسات اين فراکسيون با کانديداهاي انتخابات
اعضاي فراکسيون رهروان ولايت در جلسات هفته جاري،در مورد سازوکارهاي اين فراکسيون درباره انتخابات و زمان دعوت از نامزدهاي انتخابات براي ارائه برنامه‌هايشان، بحث و گفتگو خواهند کرد.

کلیات لایحه بودجه تصویب نشد/احتمال برگشت کلیات بودجه به دولت
 سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت:‌ اعضای این کمیسیون با تصویب کلیات لایحه بودجه مخالفت کردند بنابراین ادامه رسیدگی به این لایحه بودجه به جلسه بعدی موکول شد.

جزئيات ديدار شب گذشته نمايندگان مجلس با رئيس‌جمهور
 ديدار شب گذشته نمايندگان مجلس با رئيس‌جمهور به دعوت معاون پارلماني احمدي‌نژاد صورت گرفت كه واكنش‌هاي زيادي در پي داشت چراكه دعوت در ابتدا بصورت پيامكي صورت گرفت و سپس دعوتنامه‌اي با مهر آني به هيئت‌رئيسه ارسال شد.

در ديدار احمدي‌نژاد با 70 نماينده مجلس چه گذشت؟
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ديدار نوروزي 80 نماينده با رئيس‌جمهور، گفت: رئيس‌جمهور در اين نشست پيشنهاد تخصيص 25 درصد از ذخاير "صندوق توسعه‌ملي" به بخش كشاورزي را مطرح كرد.



تصمیم‌گیری "آيت‌الله هاشمی" برای ورود به انتخابات صحت دارد
 نماینده اردبیل در مجلس شوراي اسلامي خبر تصمیم‌گیری هاشمی برای ورود به انتخابات را تائيد كرد.

احياي سازمان مديريت برنامه و بودجه توسط مجلس در سال 92
سخنگوي کميسيون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس گفت: از اولويت‌هاي کميسيون برنامه،بودجه و محاسبات اين است که در دولت جديد سازمان مديريت برنامه و بودجه را احيا کنيم.

رئیس مجلس:سازمان‌های امداد و نجات با سرعت به یاری حادثه‌دیدگان زلزله بشتابند
 رئیس مجلس شورای اسلامی در پی حادثه زمین لرزه استان بوشهر با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان از سازمان‌های امداد و نجات خواست با سرعت به کمک و یاری حادثه‌دیدگان بشتابند.

تعداد متوفیان و میزان خسارت زلزله بوشهر مشخص نیست/ نیروگاه اتمی هیچ آسیبی ندیده است
نماینده مردم بوشهر در مجلس با بیان اینکه بر اثر زلزله عصر امروز(سه‌شنبه) هیچ آسیبی به نیروگاه اتمی بوشهر نرسیده است، گفت: متاسفانه اين زلزله تلفات جانی داشته ولی تعداد متوفیان و میزان خسارات وارده هنوز مشخص نیست.

يك كانديداي رياست جمهوري: برنامه و تيم انتخاباتي دارم و به زودي آنها را اعلام می‌کنم
رئيس مجمع نمايندگان استان كردستان با تكذيب خبري مبني بر عدم وجود برنامه و تيم انتخاباتي خود، گفت: نه تنها تيم و برنامه دارم بلكه به زودي تيم و برنامه خود را اعلام خواهم كرد.

رئیس مجلس شورای سلطنت عمان به ایران سفر می‌کند
خالد بن هلال بن ناصر المعولی، رئیس مجلس شورای سلطنت عمان به دعوت لاریجانی به ایران سفر می‌کند.

توضیحات وزیر کشور درباره پرونده مرگ ستار بهشتی قانع کننده بود
 نمایندگان مجلس با ۱۳۴ رأی موافق توضيحات مصطفی محمدنجار وزیر کشور درباره مرگ ستار بهشتی را قانع کننده دانستند.

نجار: مجلس محل قضاوت نيست/ مطهري: در پرونده بهشتي خود حکومت مدعي است
وزير كشور در پاسخ به سوال ملي نماينده تهران درباره مرگ ستار بهشتي گفت: نظام جمهوري اسلامي تا كنون نشان داده که با احدي عهد اخوت نبسته و در سنوات گذشته ما ديديم اگر کسي خلافي کند برخوردي مطابق با قوانين با آن صورت خواهد گرفت.

رئيس دستگاه قضا پرونده ستار بهشتي را در دستور کار خود قرار دهد
 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا به طور جدی پیگیردفاع از مظلوم پیگیر است، گفت: از رئیس دستگاه قضا می‌خواهم که این موضوع را جهت حراست از اقتدار نظام و پلیس در دستور کار خود قرار دهد.

دولت تمايل دارد افراد خاصي وارد انتخابات شوند/ تعدد نامزدهاي اصولگرا در انتخابات به سود جريانات فتنه و انحراف است
عضو ائتلاف پيشرفت در جمع خبرنگاران و با اشاره به حضور کانديداهاي دولت در انتخابات آتي گفت: احساس مي‌شود دولت هم تمايل دارد يک فرد يا افراد خاصي وارد انتخابات شوند.

لاريجانی درگذشت نماینده تفت را تسلیت گفت رئیس قوه مقننه درگذشت
 حجت‌الاسلام جلال یحیی‌زاده فیروزآبادی نماینده تفت و میبد را تسلیت گفت.

فقدان آيت‌الله يحيي‌زاده مصیبتی جبران ناپذیر براي مجلس است
عضو هیات رئیسه مجلس بیانیه فراکسیون روحانیون مجلس درباره درگذشت سید جلال یحیی زاده را قرائت کرد.

مراسم تشييع پيکر حجت‌الاسلام جلال يحيي زاده در مجلس برگزار شد
با حضور رئيس و نمايندگان مجلس مراسم تشييع پيکر حجت‌الاسلام جلال يحيي زاده فيروزآبادي از مقابل تالار آفتاب مجلس برگزار شد.

پيکر مرحوم يحيي‌زاده براي طواف حرم حضرت معصومه به قم منتقل شد
داماد مرحوم يحيي‌زاده فيروزآبادي گفت: پيکر مرحوم حجت‌الاسلام يحيي‌زاده فيروزآبادي براي طواف به قم منتقل و از آن جا به ميبد منتقل مي‌شود.

پيكر حجت‌الاسلام يحيي‌زاده در ميبد آرام مي‌گيرد
پيكر حجت‌الاسلام يحيي‌زاده صبح فردا در میبد تشییع و خاکسپاری می‌شود.

افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان در سه ماهه نخست سال جاری غير قانوني است
 نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، درباره ابلاغ افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان دولت از ابتدای سال جاری، گفت: با توجه به تصویب بودجه سه‌دوازدهمی در سال جاري، براساس مصوب سه‌ماهه نخست سال گذشته، افزایش حقوق کارمندان در ماه‌هاي ابتدایی سال غير قانوني است.

يك نماينده ديگر مجلس از احتمال كانديداتوري‌اش خبر داد
نماينده تبريز، آذرشهر و اسكو از احتمال اعلام كانديداتوري‌اش در عرصه انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري خبر داد.

تقاضای تحقیق و تفحص از 6 استانداري اين هفته در مجلس بررسي مي‌شود
گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از استانداری‌های مازندران ، تهران، آذربایجان غربی و فارس و همچنین تحقیق و تفحص از استانداری لرستان و استانداری خراسان رضوی در دستور كار اين هفته صحن علني مجلس قرار دارد.

هیئت 17 نفره فراکسیون رهروان ولايت ، برای وحدت در جريان اصولگرایی تشکيل شد
 عضو هيئت‌رئيسه فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت، از تشکيل هيئت 17 نفره‌اي در اين فراکسيون براي وحدت در جريان اصولگرايي براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم خبر داد.

سران باكو مجبورمان نكنند در قراردادهاي گلستان و تركمانچاي تجديد نظر كنيم
 نماینده مردم اروميه در مجلس با بيان اينكه به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که کشوری کوچک نظير جمهوري آذربايجان برای ما تصمیم‌گیری کند، گفت: به سران باکو اخطار می‌دهیم از حد خود فراتر نروند و ما را مجبور نکنند که در مجلس عهدنامه‌های ننگین، سنگین و سیاه تحمیلی گلستان و ترکمان‌چای را مد نظر قرار دهیم.

نيروگاه اتمي بوشهر هيچ آسيبي نديده است/ فعاليت نيروگاه بصورت عادي ادامه دارد
نماينده مردم دشتستان در مجلس بار ديگر تاكيد كرد كه نيروگاه اتمي بوشهر هيچگونه آسيبي در اثر زلزله عصر ديروز نديده است.

دستور ويژه رئيس‌مجلس به کميسيون عمران و بهداشت براي رسيدگي به مناطق زلزله‌زده بوشهر
رئيس‌مجلس به کميسيون‌هاي عمران و بهداشت و درمان دستور داد تا با اعزام نيرو به مناطق زلزله‌زده بوشهر وضعيت موجود را بررسي و گزارشي را به مجلس ارائه کنند.

مصونيت سياسي ديپلمات مست سعودي لغو شود
عضو هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت‌ملي مجلس، با بيان‌اينکه دولت عربستان با لغو مصونيت سياسي از ديپلمات خاطي، حسن‌نيت خود را نشان دهد، گفت: دولت عربستان بايد مصونيت ديپلماتيک اين ديپلمات را لغو کند تا وي در دستگاه قضايي جمهوري اسلامي محاکمه شود.

دیدار لاریجانی با آیات عظام مقتدایی، فیض گیلانی، غروی، میلانی و شمس خراسانی
رئیس مجلس صبح امروز با آیات عظام مقتدایی، فیض گیلانی، غروی، میلانی و شمس خراسانی ملاقات کرد.

نماينده‌اي با موتور "ياماها 80" الگوي عملي ساده‌زيستي
 اينجا خانه‌ نماينده مردم خوب ميبد و تفت است و مردم نجيب و بي‌رياي ميبد و تفت بايد هم اينگونه نماينده‌اي داشته باشند؛ هنوز به در و ديوار ساده و قديمي اتاق نشيمن خيره مانده‌اي كه ويلاهاي مجلل و آسمان‌خراش‌هاي برخي از مسئولان در نظرت مجسم مي‌شود و وقتي كه ماكسيما و الگانس برخي را با موتور ياماهاي 80 دم در خانه‌ي سيد در كنار هم مي‌گذاري كه با هم جور باشند، هيچ سنخيتي بين آنها نمي‌يابي.

مجلس اجازه اجراي فاز دوم هدفمندي در سال جاري را نخواهد داد
عضو کميسيون تلفيق لايحه بودجه 92 با تاکيد بر احتمال رد اعتبار پيشنهادي دولت براي هدفمندي يارانه‌ها در سال جاري، گفت: مجلس اجازه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها را با توجه به آثار تورمي آن، در سال جاري نمي‌دهد.

همايش انتخاباتي دولت در استاديوم آزادي در رصد مجلس قرار دارد
رئيس کميته امنيت ملي مجلس، با بيان اينکه در جشن تقدير از اعضاي ستاد تسهيلات سفرهاي کشور در استاديوم آزادي بهره‌برداري‌هاي سياسي نهفته است، گفت: اگر برگزاري اين همايش به فعليت برسد، مجلس هم از بعد سياسي و هم از بعد منابع هزينه‌اي به اين موضوع ورود خواهد کرد.

همايش ورزشگاه آزادي، رنگ و بوي انتخاباتي دارد/ برگزاري همايش تحقيق و تفحص را درپي خواهد داشت
عضو هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت ملي مجلس، با بيان اينکه جشن تقدير از اعضاي ستاد تسهيلات سفرهاي کشور در استاديوم آزادي،رنگ و بوي انتخاباتي دارد، گفت: در صورت برگزاري همايش، تقحيق و تفحصي از منابع هزينه‌اي، هدف برگزاري همايش و خروجي همايش براي کشور انجام خواهد شد.



تي از کميسيون امنيت ملي به جزاير سه‌گانه
 نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از سفر هيئتي از اين کميسيون به جزاير سه‌گانه در اوايل ارديبهشت سال جاري خبر داد.

تبلیغات زودرس کاندیداهای ریاست‌جمهوری در بررسی صلاحیت‌ها مد نظر خواهد بود
مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان، اظهار کرد: شورای نگهبان تخلفات تبلیغاتی زودرس کاندیدا‌ها را رصد می‌کند و این موارد در بررسی صلاحیت‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

تشکيل جلسه "کميته وحدت اصولگرايي" فراکسيون رهروان ولايت
سخنگوي فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت، از تشکيل جلسه کمیته ۱۷ نفره وحدت اصولگرایی اين فراکسیون در روز دوشنبه (26فروردين‌ماه) خبر داد و گفت: تعيين سازوکارهاي وحدت کانديداهاي اصولگرا از محورهاي اين نشست خواهد بود.

تحقيق و تفحص از صنايع خودروسازي تا اواخر ارديبهشت وارد فاز اجرايي مي‌شود
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس، درباره آخرين وضعيت تحقيق و تفحص از صنايع خودروسازي کشور، گفت: اين کميته تا اواخر ارديبهشت‌ماه وارد فاز اجرايي تفحص خواهد شد.

ابهامات شوراي نگهبان به اصلاحيه قانون انتخابات شوراها رفع شد
 نايب‌رئيس کميسيون شوراها و امورداخلي کشور، با بيان اينکه ابهامات شوراي نگهبان به اصلاحيه قانون انتخابات شوراها در اين کميسيون رفع شده است، گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا جهت تامين‌نظر شوراي نگهبان، فردا سه‌شنبه(27 فروردين‌ماه) در دستور کار بهارستان قرار خواهد گرفت.

پرونده همايش استاديوم آزادي روي ميز کميسيون امنيت ملي
 مجلس نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ضمن انتقاد از برگزاري همايش استاديوم آزادي گفت: قطعا اين کميسيون برگزاري همايش استاديوم آزادي را بررسي خواهد کرد.

بررسی تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون اجتماعی
 تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران سه‌شنبه هفته جاري در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار می‌گیرد.

لاريجاني عازم بوشهر مي‌شود
 رئيس مجلس شوراي اسلامي فردا (چهارشنبه) به منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده بوشهر به این استان سفر خواهد کرد.



لاريجاني: نیروهای امداد و نجات با فوریت به یاری حادثه‌دیدگان زلزله سراوان بشتابند
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پيامي ضمن ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان از سازمان‌های امداد و نجات خواست با سرعت به کمک و یاری حادثه‌دیدگان بشتابند.

مجلس قانون انتخابات شوراها و انتخاب شهرداران را اصلاح كرد
نمايندگان مجلس برخي مواد قانون تشکيلات وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي کشور و انتخاب شهرداران را براي تامين نظر شوراي نگهبان تصويب کردند.

ماموريت لاريجاني به كميسيون عمران براي ورود به مسئله زلزله سراوان
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله ساعتی پیش منطقه سراوان از دستگاه‌های مسئول به ویژه كميسيون عمران، وزارت کشور و هلال احمر خواست در این زمینه به سرعت وارد عمل شوند.

هيئت پارلمانی روسیه هفته آینده به تهران می‌آید
"اوماخانوف" نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه در راس هیئتی پارلمانی یکشنبه اول اردیبهشت به ایران می‌آید.

كليات لایحه بودجه 92 تصویب شد
نمایندگان مجلس با كليات لايحه بودجه سال 92 كل كشور را تصويب كردند.

درگیری فیزیکی حسینیان با یکی از نمایندگان مجلس
 در حالی نوبت عصر جلسه علنی امروز آغاز شد که اولین حاشیه بودجه بهارستان رقم خورد.

ثبت‌نام از داوطلبین انتخابات شوراها تا ساعت 17 امروز تمدید شد
زمان ثبت‌نام از داوطلبین انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ساعت 17 امروز(سه‌شنبه 27 فروردين‌ماه) تمدید شد.



نظر شوراي نگهبان درباره طرح اصلاح موادي از قانون انتخابات شوراهاي اسلامي
شوراي نگهبان نظر خود را در مورد طرح اصلاح موادي از قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران اعلام كرد.

برگرداندن لايحه به دولت وقت تلف كردن است
عضو كميسيون اجتماعي مجلس ر مخالفت با رد كليات لايحه بودجه سال 1392 گفت: برگرداندن لايحه به دولت وقت تلف كردن است و بايد به اين نكته توجه كرد كه به حد كافي تاكنون لايحه بودجه تاخير داشته است اما با تصويب لايحه فرصت را به كميسيون تلفيق مي‌دهيم كه بتواند نقطه نظرات همه را لحاظ كند.

لایحه بودجه بر سر دوراهی پاستور – بهارستان
 نمایندگان در حالی کلیات لایحه بودجه سال ۹۲ را مورد بررسی قرار داده‌اند که احتمال بازگشت کمیسیون تلفیق دولت وجود دارد.

ضرورت حضور رئيس جمهور در ارائه بودجه سال 92 به مجلس
عضو کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: طبق آئين نامه داخلي مجلس رئيس جمهور بايد در ارائه لايحه بودجه کشور در مجلس حضور پيدا مي کرد.

چرا رئيس جمهور در جلسه علني امروز مجلس حضور نيافت؟
در حالي نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز كليات لايحه بودجه را بررسي مي‌كند كه مي‌بايست رئيس‌جمهور نيز در اين جلسه حضور مي‌يافت.

کميسيون تلفيق نمي‌تواند کليات بودجه را رد کند
نماينده مردم تهران طي تذکري در جلسه علني امروز گفت: کميسيون تلفيق نمي‌تواند کليات بودجه را رد کند.

جزئیات لایحه بودجه 15 اردیبهشت ماه به صحن علنی می‌آید/ تعیین تکلیف 19 کد مالیاتی در لایحه بودجه
سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه بررسی مالیات‌های علی‌الحساب، اشخاص حقوقی دولتی، ارث، واردات و فروش فرآورده‌های نفتی در كميسيون تلفيق به اتمام رسید، گفت: افزایش مالیات‌ها هیچ تأثیری در میزان پرداختی مردم نخواهد داشت.

امکان تفويض اختيارات رئيس‌مجلس به برخي از اعضاي هيئت‌رئيسه فراهم شد
 با تصويب نمايندگان رئيس‌مجلس مي‌تواند برخي از وظايف خود را به اعضاي هيئت‌رئيسه تفويض كند.

تصويب كليات لايحه بودجه با نوعي جبر همراه بود/ دولت دهم در سال پاياني خود رکورد شکست
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: از آنجايي که اداره مملکت بدون بودجه امکان ندارد، تصويب كليات لايحه بودجه با نوعي جبر همراه بوده است چرا که اگر دوباره رد مي‌شد ما عملا سال 92 را از دست مي‌داديم.

رصد مباحث امنیتی انتخابات آتی توسط كميسيون امنيت‌ملي/ دستگاه‌های امنیتی اجازه هیچگونه تحرکی را به دشمن نخواهد داد سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ تجربه فتنه 88 اثبات کرد که دستگاه‌های امنیتی اجازه هیچگونه تحرکی را به دشمن نخواهد داد.

ارسال نامه تعدادي از نمايندگان به رئيس مجلس براي بررسي جدايي دو دانشگاه + اسامي امضاکنندگان و متن نامه
 تعدادي از نمايندگان مجلس با ارسال نامه‌اي به رئيس مجلس خواستار بررسي جدايي مجدد دانشگاه‌هاي علوم پزشکي ايران و تهران توسط کميسيون مربوطه شدند.

ميتينگ انتخاباتي آزادي، براي تحميل كانديداي دولت به مردم است
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس، با بيان اينكه ميتينگ انتخاباتي يكصد‌هزار نفري دولت در استاديوم آزادي هيچ توجيهي ندارد، گفت: دولت درصدد است با تبليغات كاذب و با استفاده از امكانات دولتي، كانديداي خود را به مردم تحميل كند.

محورهاي تحقيق و تفحص از ستاد سوخت هفته آينده اعلام ‌مي‌شود
رئيس هيئت تحقيق و تفحص از ستاد حمل و نقل و سوخت كشور، از اعلام محورهاي اين تفحص در هفته آتي خبر داد .

انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.