سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مواد غذایی که بیش از 300 نوع ماده شیمیایی دارد

شکلات تلخ حاوی " فلاوونوئید" بیشتری است پس بهتر است شکلات تلخ را به جای شکلات شیری انتخاب کنید شکلات های حاوی چربی است و چربی های آن از هر دو نوع اشباع شده ( ناسالم) و اشباع نشده ( سالم) است بنابراین شکلات کم بخورید.

سیمین نریمانی کارشناس بهداشت در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف زیاد شکلات که منجر به افزایش وزن می‌شود زیان هایی به دنبال دارد، اما مصرف مقدار کم آن قادر به کنترل فشار خون است بعضی از شکلات ها که غنی از آنتی اکسیدان هایی به نام " فلاوونوئیدها" هستند برای سلامت قلب مناسب هستند.

وی ادامه داد: شکلات‌های پردازش شده میزان بالاتری چربی و مقدار کمتری " فلاوونوئید" دارند بنابراین از مصرف انواع فرآورده های شکلاتی پر شده با کارامل، مغزهای خوراکی و سایر مواد پر کننده و چاق کننده خودداری کنید.

این کارشناس در خصوص ایجاد و احساس نشاط افزود: یکی از اثرات شده شکلات ها احساس نشاط رفع سختگی است که متعاقب مصرف این ماده غذایی دیده می شود شکلات حاوی بیش از 300 ماده شیمیایی شناخته شده است.

وی تصریح کرد: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد خوردن یا نخوردن شکلات تاثیر چندانی در ایجاد آکنه ندارد تاثیر شکلات بر پوسیدگی دندانها هم بیشتر از دیگر خوراکی های شیرین نیست، البته مسلم است که مصرف بیش از حد هر ماده غذایی می تواند بر سلامت انسان تاثیر بگذارد.

نریمانی در پایان اظهار داشت: خوردن شکلات در حد متعادل موجب بهبود عملکرد مغز می‌شود پس می توانیم بگوییم دوستدار مغز است و در مصرف متعادل آن از زمان عملکرد مغز در هنگام پیری جلوگیری می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مواد ، غذایی ، شکلات ، مغز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.