سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وسایلی که همراه با شما ورزش می‌کنند

پزشکان به سالمندانی که خواهان انجام ورزش پیاده روی هستند توصیه می‌کنند که برای حفظ و سلامت تجهیزاتی را با خود به پیاده روی ببرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان انجام ورزش پیاده روی را برای سالمندان به ویژه در فصول سرد سال توصیه اکید می‌کنند.
 
گفتنی است: اما پیاده روی در فصول سرد سال نیازمند رعایت نکات ویژه برای سالمندان است.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ برای انجام ورزش پیاده روی سالمندان تنها باید با هدف پیاده روی از منزل خارج شوند و زمان منظمی برای انجام ورزش داشته باشند و انجام کارهای جنبی مانند خرید کردن، کارهای بانکی و ... نباید در این هنگام صورت گیرد.
 
پزشکان همچنین پیشنهاد می‌کنند، سالمندان در صورت امکان از همراهی یک فرد سالم و جوانتراز خود در هنگام پیاده روی برای موارد پیش بینی شده استفاده کنند.
 
همچنین پزشکان توصیه می‌کنند: سالمندان از وسایلی مانند تلفن همراه و مایعات حین پیاده روی استفاده کنند.
 
در فصول سرد سال توصیه می‌شود: سالمندان از گرم کن‌های ورزشی از جنس پشم و پنبه استفاده کنند و هرگز ار الیاف نایلونی استفاده نکنند زیرا علاوه بر کاهش دمای بدن الیاف نایلونی در سالمندان می‌تواند سبب بروز حساسیت و آلرژی پوستی گردد.
 
کفش مناسب برای پیاده روی از جمله وسایل ضروری برای سالمندان در حین انجام ورزش است.
 
پزشکان توصیه می‌کنند در هنگام پیاده روی سالمندان به طور کامل دست‌ها، زانوها  و آرنج خود را حرکت داده خم نمایند تا کالری بیشتری بسوزانند.
 
پزشکان توصیه می‌کنند: سالمندان در روزهایی که هوا آلوده است از خانه خارج نشده و در منزل به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ورزش ، سرد ، سالمند ، بانکی ، تجهیزات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.