سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه انتخاب رئيس جمهور جديد دولت انتقالی جمهوری آفريقاي مرکزی آغاز شد

پارلمان موقت جمهوری آفريقای مرکزی روز دوشنبه جلسه انتخاب رئيس جمهور جديد دولت انتقالی را آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، پارلمان موقت جمهوری آفریقای مرکزی روز دوشنبه جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید دولت انتقالی را که وظیفه‌ای دشوار در برقراری آرامش در این کشور بر عهده خواهد داشت، آغاز کرد.

"لئا کویاسوم دومتا" ، رئیس شورای ملی انتقالی جمهوری آفریقای مرکزی ضمن یادآوری شرایطی که به استعفای "میشل جوتودیا" ، رئیس جمهور پیشین و سرکرده سابق شورشیان در دهم ژانویه انجامید ، این جلسه را در حضور 8 نامزد ریاست جمهوری آغاز کرد.

 قرار است هر یک از نامزدها در این جلسه در برابر 135 نماینده پارلمان نظرات و برنامه های خود را بیان کنند.

"لئا کویاسوم دومتا" ضمن آنکه از نمایندگان پارلمان خواست تا به مردمی که به حال خود رها شده اند و صدها هزار نفر از مردمی که در پی خشونت ها آواره شده اند ، گفت : « این کار ساده ای نخواهد بود.»

این 8 نامزد ،که 2 تن از آنها زن هستند ، هر یک مدت 10 دقیقه مهلت دارند تا در مقابل اعضای شورای ملی انتقالی ، که قرار است رئیس جمهور موقت جدید را انتخاب کنند ، در مورد خود و برنامه هایشان توضیح دهند. 

ابتدا قرار بود این انتخابات در یک نوبت برگزار شود. در نهایت شورای ملی انتقالی تصمیم گرفت که یک نامزد برای آنکه انتخاب شود ، باید اکثریت مطلق را در دور نخست به دست آورد و در غیر این صورت ، دور دوم بین 2 نامزدی که بیشترین رأی را به دست آورده اند ، برگزار خواهد شد.

رئیس جمهور جدید وظیفه دشواری برای برقراری آرامش در این کشور ، احیای دولتی کاملا فلج و فراهم کردن امکانات لازم برای بازگشت هزاران آواره به خانه های خود بر عهده دارد.

براساس جدول زمانی دولت انتقالی ، قرار است انتخابات سراسری در 6 ماهه نخست سال 2015 برگزار شود. 

فرانسه امیدوار است این انتخابات در سال 2014 برگزار شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.