سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

فرهنگ رضوی در جهان رو به گسترش است

رایزن فرهنگی سابق ایران در سوئد و اردن، تأکید کرد: تبلیغات منفی و تهدیدهای دشمن به ویژه تکفیری‌ها نه تنها تأثیر سوء و منفی در اراده شیعیان نگذاشته است بلکه باعث شده است تا فرهنگ رضوی و اهل بیت(ع) هم چون فرهنگ عاشورا در جهان گسترش یابد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام محمد جواد تسخیری، در حاشیه بازدید از فعالیت‌ها و دستاوردهای آستان قدس رضوی به عشق و علاقه مردم و شیعیان جهان به اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: بر خلاف تبلیغات منفی دشمنان علیه اهل بیت(ع)، فرهنگ رضوی در جهان رو به گسترش است.

وي ادامه داد: بررسی گزارش‌های رایزن‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور حاکی از عشق و علاقه شیعیان جهان به سیره رضوی و فعالیت‌های خودجوش آن‌ها به ویژه در عرصه فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی و نگارش کتاب و فعالیت‌های فرهنگی پیرامون سیره و فرهنگ رضوی است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات و گزارش‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز حاکی از تبادل اطلاعات فرهنگی و پژوهشی میان این محققان و علاقه‌مندان به امام رضا(ع) با مجموعه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی است.

حجت‌الاسلام تسخیری تصریح کرد: همان گونه که تهدیدهای دشمنان به ویژه تکفیری‌ها در رابطه با عزاداری‌های محرم و عاشورا بی‌نتیجه مانده است، تهدیدهای منفی دشمن بر اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) نیز تأثیر معکوسی برای دشمن داشته و رشد و توسعه فرهنگ رضوی و افزایش اشتیاق مردم جهان به سیره این امام همام(ع) را به دنبال داشته است.

رایزن فرهنگی سابق ایران در سوئد و اردن با بیان این که آستان قدس رضوی مجموعه‌ای وسیع و متعلق به همۀ مسلمانان جهان است، گفت: فعالیت‌ها و ویژه برنامه‌هایی که برای زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده می شود را می‌توان به عنوان یکی از موفق‌ترین بخش‌های آستان قدس رضوی معرفی کرد که با این حرکت، شیعیان سایر کشورها را با فرهنگ رضوی و اهل بیت(ع) آشنا می‌کنند و آن‌ها نیز این آموخته‌ها را به سایر هموطنان خود منعکس می‌کنند.

وی در ادامه به مدیریت موفق آستان قدس رضوی اشاره کرد و آن را حاصل تقوا، خدمت در مسیر الهی و مدیریتی ثابت، واحد و استوار در اجرای برنامه‌های فرهنگی دانست.

حجت‌الاسلام تسخیری از نظم موجود در حرم مطهر رضوی سخن گفت و افزود: هنگام حضور نزدیک به 2 میلیون زائر در حرم الهی، نظم و ارائه خدمات به زائران بیت‌الله با ضعف و مشکل روبرو می‌شود اما در حرم مطهر رضوی با وجود حضور جمعیتی بیشتر از 2 میلیون، نظم و ارائه خدمات مناسب زائران را راضی نگه داشته است.

مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که فعالیت‌های پژوهشی آستان قدس رضوی در عرصه گسترده‌ای قرار دارد، گفت: بخش آموزشی آستان قدس رضوی به ویژه دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز دستاوردهای بزرگی در ارائه عناصر مفید به جامعه ایفا کرده است به گونه‌ای که امروز بخش قابل توجهی از رایزن های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی را فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم اسلامی رضوی تشکیل می‌دهند و رابطه علمی مناسبی با مجموعه آستان قدس رضوی برقرار کرده‌اند./ش

برچسب ها: فرهنگ ، رضوی ، جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.