سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

فعالیت 399 مزرعه آبزی پروری در زنجان

4500 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در زمینه آبزی پروری در استان مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: در حال حاضر بصورت مستقیم 1500 نفر در زنجان به آبزی پروری مشغول هستند که دو برابر این تعداد نیز بصورت غیر مستقیم در این زمینه فعالیت می کنند.

بورانی افزود :مشاغل غیر مستقیم شامل مشاغلی همچون حمل بچه ماهی و حمل ماهی بازاری، فروش خوراک ماهی، واحد های انجماد و بسته بندی، زمینه های بهداشتی و درمانی، موسسات برگزار کننده کلاسهای آموزشی و سایر مشاغل مشابه می شود.

وی ادامه داد : در همین زمینه امسال مجوز تاسیس یک کارخانه تولید غذای ماهی در استان هم صادر شده است که در آینده با فعالیت این کارخانه به شاغلین این زمینه افزوده شده و از سوی دیگر به بومی شدن تولید غذای ماهی در استان، هزینه آبزی پروران کاهش خواهد یافت.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد : در زمینه صنایع بسته بندی و عرضه نیز زمینه مناسبی برای فعالیت وحود دارد که علاقمندان می توانند از در این عرصه فعالیت کنند.

بورانی خاطر نشان کرد : در راستای تبدیل آبزی پروری به یک فعالیت سود آور برنامه های ویژه ای در استان انجام شده است که مهمترین این برنامه ها بومی سازی مراحل مختلف تولید و نگهداری این آبزیان اعم از دانش بومی آبزی پروری و استفاده از توان بومی جهت احداث واحد های آبزی پروری است.

لازم به ذکر است احداث واحد 300 متری بتنی نوعی پرورش ماهی حدود 21 میلیون تومان هزینه دارد که با روش استخر خاکی این میزان به 1 میلیون تومان کاهش خواهد یافت که باعث افزایش قابل توجه توجیه اقتصادی فعالیت در این زمینه می گردد./ش



برچسب ها: مزرعه ، آبزی پروری ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.