سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

21 هزار مازندرانی برای اولین بار خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون مازندران از اهدای بیش از 107 هزار واحد خون سالجاری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 21 هزار نفر بار اولی بوده اند.

اسماعیل پوریانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: امسال 134 هزار نفر برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون استان مراجعه کرده بودند که 107 هزار و 323 نفر موفق به اهداف خون شدند.

وی اظهار داشت: از این میران 21 هزار و 31 نفر برای اولین بار اهدای خون داشتند و 25 هزار نفر دارای سابقه اهدای خون بوده اند.

وی شمار اهدا کنندگان مستمر خون در استان را بیش از 61 هزار نفر بیان کرد و گفت: سه هزار و 608 نفر از اهاء کنندگان بانوان بوده اند.

پوریانی بیان کرد: امسال بیش از 133 هزار واحد و فرآورده های خونی به مراکز درمانی استان خبر داد و خواهان کمک مردم خیر و نوعدوست استان برای اهدای خون و حمایت از بیماران نیازمند شد.

وی از برگزاری سومین دوره کارگاه آموزشي فرهنگ سازي اهداي خون با همکاري داوطلبان سلامت براي 35 نفر از کارشناسان مراکز بهداشتی درمانی شهرستانهای آمل ، نور و محمودآباد در مرکز آموزش پایگاه انتقال خون آمل خبر داد.

به گفته پوریانی، در این کارگاه آموزشی در مورد چگونگي اجراي برنامه هاي فرهنگ سازي اهداي خون ، باورهای نادرست درزمینه اهدای خون، فرآيند اهداي خون سالم و لزوم اهداي خون با توجه به روند رو به رشد مصرف خون وفرآورده ها ، راهکارهاي جذب اهداکنندگان و همچنین انتظارات انتقال خون از رابطین سلامت آموزش داده شد./ش

انتهای پیام

برچسب ها: مازندران ، اهدا ، خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.