سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

وهابیون حقیقت دین را زیر سئوال می‌برند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: وهابیون با نگاه افراطی حقیقت دین و معارف آن را زیر سئوال می‌برند اما آنچه که در این زمینه مهم به نظر می‌رسد دوری اسلام از نگاه افراط و تفریط است که همیشه زمینه‌ی اعتدال و حرکت عقلانی را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛حجت‌الاسلام مهدی ستود گفت: بزرگترین دشمن وحدت و همبستگی امت اسلامی فرقه‌ی ضاله وهابیت و برخی گروه‌های تندرویی است که امروز دست نشانده استعمار و کشورهای مزدور منطقه است که سعی می‌کنند آنها را به هر نوع ممکن مورد حمایت قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به پشت پرده تحرکات این گروه‌ها نگاه کنیم دست‌های آلوده آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیسم را به خوبی مشاهده می‌کنیم که سعی می‌کنند با تحریک گروه‌هایی چون سلفی، وهابی، تکفیری، داعش و... با نگاه افراطی جامعه اسلامی را مورد هجمه سخت قرار داده و حتی با عملیات‌های انتحاری که هیچ همخوانی با دین ما ندارد به اصالت شیعه و سنی ضربه وارد کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: اگر به ماهیت پیام قرآن و اسلام نگاه کنیم در آن بر تکریم و تعظیم همه‌ی ادیان الهی و گسترش رأفت، محبت و مهربانی در جامعه اسلامی تاکید شده و بیش از هر زمان دیگر جلوی تحجر و تعصب نابجا گرفته شده اما همچنان عده‌ای سعی می‌کنند بر این طبل بی‌عاری بکوبند و اجازه ندهند مکتب اسلام در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ستوده گفت: ما باید بر مشترکات و مبانی اعتقادی خود نظیر قرآن کریم، اصول دین، توحید و نبوت هم‌چنین مکتب انسان‌ساز اهل بیت تکیه کنیم هر چند که دشمنان سعی می‌کنند در هزاره‌ی تکنولوژی و پیشرفت‌ها به اشکال مختلف دین مبین اسلام را دین خشونت، تفرقه و دو‌دستگی معرفی کنند.

وی تصریح کرد: هر چند در مقطعی شاید اهمیت نامگذاری هفته‌ی وحدت بیشتر و بهتر تبیین نشده بود اما امروز بخوبی شاهد آن هستیم که امام بزرگوار چگونه در سخت‌ترین شرایط، این نامگذاری را انجام داده و امروز به این وحدت بیش از هر زمان دیگر نیاز احساس می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، زیر ، سوال ، بردن ، حقیقت ، دین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.