سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با خواهرخواندگی اصفهان و هو نه دوآرا رومانی

عضو مجمع پارلمانی ناتو و نماینده استان هو نه دوآرا در مجلس سنای رومانی گفت:خواهرخواندگی اصفهان و هو نه دوآرا رومانی می تواند به توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی دو استان کمک کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، «هارالامبی وچیتیو»در راس هیات چهار نفره با رییس اتاق اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی استان دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار تصریح کرد:ایران می تواند از رومانی به عنوان دروازه ورود به اروپا استفاده کند.

نماینده استان هو نه دوآرا در مجلس سنای رومانی تصریح کرد:رومانی با آنکه مسافتی طولانی با ایران دارد ولی از نظر فرهنگی احساس نزدیکی به ایران دارد .

سناتور رومانی با اشاره به بازدید از ظرفیت های اقتصادی ایران گفت:استان اصفهان جزو استان های با ظرفیت بالای اقتصادی می تواند با استان هو نه دوآرا روابط اقتصادی عمیقی ایجاد کند.

وی از آمادگی رومانی برای تشکیل شرکت های مشترک سرمایه گذاری در بخش مواد غذایی و نساجی خبر داد و گفت: بزودی منطقه آزاد اقتصادی مواد غذایی در کنار رودخانه دانوب رومانی راه اندازی می شود و شرکت های اصفهانی می توانند در این منطقه حضور فعال داشته باشند.

«هارالامبی وچیتیو» از توانمندی رومانی در تهیه زغال سنگ خبر داد و گفت:رومانی در بخش معادن بویژه زغال سنگ دارای توانمندی است.

رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت:با توافقات اخیر بین المللی شاهد دوران جدیدی در تعاملات اقتصادی ایران با سایر کشورها خواهیم بود .


برچسب ها: اصفهان ، مجمع ، پارلمانی ، اروپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.