سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران عنوان کرد

"هدفمندی یارانه‌ها" دلیل اصلی معوقات حقوقی پزشکان و پرستاران

وزیر بهداشت با بیان اینکه در برخی از مناطق پزشکان و پرستاران ماههای زیادی است که حقوق دریافت نکرده‌اند، گفت: علت اصلی معوقات حقوق این افراد هدفمندی یارانه‌ها است که دولت در تلاش است تا این مشکل را هر چه زود‌تر برطرف کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز ۳۰ دی ماه در مراسم تودیع و معارفه معاون پرستاری در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه مبنی بر تاکید رئیس جمهور برای تحت پوشش قرار دادن تمامی افراد جامعه گفت: حدود بالای ۱۰ میلیون نفر در کشور "بیمه" نیستند که این عدم تحت پوشش مشخص نیست به علت نداشتن پول برای بیمه شدن است یا به خاطر پولداری تحت پوشش قرار نمی‌گیرند. 

وی ادامه داد: با تاکید رئیس جمهور تمام افراد جامعه باید تحت پوشش یک بیمه جامع قرار گیرند که البته نمی‌توانیم قول بدهیم که تا آخر امسال این امر محقق خواهد شد یا نه اما قطعا تا سال آینده  این وعده جامع عمل خواهد پوشید. 

وی در خصوص مطالبات چند ماهه پرستاران و پزشکان تصریح کرد: ما باید تمام تلاش خود را انجام بدهیم تا حق این افراد را هر چه زود‌تر پرداخت کنیم، در واقع دولت و معاونت راهبردی رئیس جمهور تمام تلاشش بر این است که این بدهی‌ها را از خزانه پرداخت کند اما تمام مشکل پرداخت یارانه است که همین موضوع اعتبار زیادی را از خزانه دولت به خود اختصاص داده است. 

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که شما اشاره‌ای کردید که برخی از پزشکان و برخی از پرستاران به اشتباه وارد این حوزه شده‌اند، وزارت بهداشت چه اقدامی در خصوص این افراد انجام خواهد داد، عنوان کرد: مردم شاهد این افراد هستند من زمان می‌خواهم تا با برنامه جلو بروم چرا که بالاخره باید یکسری اقدامات انجام گیرد و مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد مثل تعرفه پایین و معوقات حقوقی انجام شود البته باید اعتراف کنم که ما هم در گذشته به طور مناسب عمل نکردیم و بایستی حتما اعتماد جامعه پزشکی را جلب کنیم به طوریکه اول گره‌ها را برداریم تا بهانه‌ای برای این افراد سودجو وجود نداشته باشد. 

قاضی‌زاده هاشمی خاطر نشان کرد: خود جامعه پزشکی کشور بیشتر از همه طالب این است که این اتهامات از دامن آن‌ها پاک شود و زمانیکه که ما وظایف خود را انجام داده‌ایم این افراد به طور مشخصی شناخته خواهند شد و با آن‌ها برخوردهای لازم را انجام خواهیم داد. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.