سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی محصول؛

معرفی لنوو تینک‌پد S440 Touch برای مدیران

سری جدید مدل‌های تینک‌پد که برای عرضه در سال ۲۰۱۴ معرفی شده‌اند دارای تغییرات قابل توجهی نسبت به مدل‌های پیشین هستن و در این مطلب یکی از جدیدترین مدل‌های تینک پد از خانواده S را مورد بررسی قرار می‌دهیم که نشان می‌دهد علاوه بر کاربران حرفه‌ای، لنوو تلاش می‌کند جای پای خود را در میان صاحبان کسب و کار و مشاغل مختلف محکم کند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ لنوو تینک‌پد S440 به واسطه جنس بدنه، صفحه نمایش لمسی، پردازنده‌های نسل چهارم و امکانات امنیتی برتری‌های خاص خود را دارد اما در این مدل پیشرفت‌های متفاوتی دیده می‌شود که تا پیش از این در گروه تینک‌پد‌ها اجرا نشده بود. به عنوان مثال ساختار کلاسیک بدنه در حاشیه‌های دستگاه تغییر کرده و علاوه بر این کاهش ضخامت و وزن دستگاه نیز محسوس است بطوریکه این مدل بر اساس استانداردهای معرفی شده توسط اینتل در خانواده اولترابوک‌ها قرار می‌گیرد.

حین کار با این دستگاه کاملا مشخص است که اغلب ویژگی‌های این مدل برای حمل و جابجایی بهینه شده تا جایی که لنوو مدل‌های سری S را تحت عنوان Floating PC یا رایانه‌های شناور نامیده است. محصولات نوظهور سری S قرار است جانشین مدل‌های تینک‌پد Edge شوند که به واسطه قیمت و طراحی خود جذابیت زیادی داشتند.


تینک‌پد S440 دارای پردازنده Haswell و تراشه گرافیکی HD8670 است. در این مدل از نمایشگر لمسی با وضوح HD+‌ استفاده می‌شود و بدنه آن از آلومینیوم یونیزه ساخته شده است.

طراحی باریک و بدنه مقاوم
پیش از اینکه دستگاه را باز کنید جنس متفاوت بدنه توجه شما را جلب خواهد کرد. در این مدل از بدنه کاملا آلومینیومی به همراه آلیاژهای منیزیومی برای پوشش دستگاه و لولاها استفاده شده است ضمن اینکه روکش بیرونی سندبلاست شده و برای افزایش مقاومت آندایز شده است. فرآیند آندایز آلومینیوم با استفاده از یک محلول الکترولیت انجام می‌شود و با ایجاد یک لایه فوق باریک اکسید در سطح آلومینیوم، مقاومت آن را افزایش می‌دهد.

این جنس بدنه قدرت چسبندگی بیشتری برای جذب رنگ دارد و در شرایط دشوار جوی نیز کیفیت خود را حفظ خواهد کرد. به واسطه این جنس بدنه می‌‌توان گفت تینک‌پد S440 برای استفاده در رشته‌های مهندسی مانند مهندسی معدن و شیمی که در شرایط سخت فعالیت می‌کنند قابل توصیه است.


بدنه به صورت یکپارچه طراحی شده و یک قاب باریک اطراف پنل را فرا می‌گیرد. در قسمت پایین نمایشگر می‌توان لولا را مشاهده کرد که نسبت به مدل‌های پیشین متفاوت است و از طریق یک محور میانی در جای خود ثابت می‌شود. این لولا استقامت کافی برای نگهداری پنل را دارد و این ویژگی به سهولت استفاده از نمایشگر لمسی تینک‌پد S440 کمک می‌کند.


در تینک‌پد S440 نسبت به مدل‌های کلاسیک تینک‌پد کمتر از رنگ مشکی خالص استفاده شده است و بدنه در قسمت‌های بیرونی و درونی دارای رنگ خاکستری نوک‌ مدادی با پوشش مات است. با نگاهی به نمای جلوی دستگاه، تفاوت‌های بیشتری را مشاهده می‌کنید به عنوان مثال حاشیه‌های پنل حالت گرد دارند، در حالی که پیش از این از لبه‌های مشخص با زاویه‌های قائم استفاده می‌شد.
نکته دیگر اینکه لنوو پورت‌های حاشیه کناری لپ‌تاپ را به سمت عقب دستگاه متراکم کرده و در قسمت جلویی ضخامت بدنه باریک می‌شود.

نمایشگر لمسی HD+
نمایشگر ۱۴ اینچی لنوو تینک پد S440 از فناوری لمسی پشتیبانی می‌کند و قابلیت تشخیص ۱۰ نقطه لمس همزمان را دارد. غیر از تمام مزیت‌هایی که نمایشگر لمسی به همراه دارد، این ویژگی به تعامل کاربر با سیستم عامل ویندوز هشت کمک خواهد کرد ضمن اینکه برای کاربردهای مهندسی مانند معرفی پروژه نیز مفید خواهد بود. از دیگر امکانات نمایشگر می‌‌توان به پوشش مات برای پنل اشاره کرد که باعث افزایش کارایی دستگاه در روشنایی روز می‌شود.


پنل مات علاوه بر اینکه از بازتاب تصاویر پس زمینه در نمایشگر و اختلال در مشاهده محتوای تصویری جلوگیری می‌کند می‌تواند در کاربرد قابلیت لمسی نمایشگر نیز موثر باشد زیرا با این پوشش لک اثر انگشت کمتر روی پنل خودنمایی می‌کند.
کیفیت تصویر در این مدل در سطح مطلوبی قرار دارد و پنل از وضوح ۹۰۰*۱۶۰۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. این کیفیت تصویر برای یک لپ‌تاپ ۱۴ اینچی مناسب است زیرا در مقایسه با مدل‌های HD جزییات تصویر بیشتر است و ۱۳۱ نقطه در اینچ مشاهده می‌شود. روشنایی این مدل در حدود ۲۰۰ نیت اندازه‌گیری شده است.

کیبورد ضدآب و تاچ‌پد گسترده
کار با کیبورد این مدل حتی در تایپ متن‌های طولانی راحت است و دلیل آن هم استفاده از کلیدهای بزرگ با قطر ۱۹ میلی‌متر و طراحی کلیدها در پیکربندی جزیره‌ای یا چیکلت است. در این قسمت نور پس‌زمینه برای استفاده بهتر از کلیدها اضافه شده و در دو سطح روشنایی با نور سفید، علائم کلیدها و همچنین موقعیت آنها را نمایش می‌دهد.


کلیدهای Fn و کنترل در سمت چپ Space قرار دارند و می‌توان پیکربندی این کلیدها را تغییر داد. یکی از امکانات مهم این دستگاه مقاومت در برابر ریزش مایعات است. توجه داشته باشید که این قابلیت به معنی ضد‌آب بودن دستگاه نیست اما زمانی که در معرض مایعات قرار گیرد می‌تواند به مقدار قابل توجهی از آسیب‌دیدگی دستگاه جلوگیری کند.
در بخش تاچ‌پد از یک صفحه لمسی بزرگ و با قابلیت جابجایی در محور عمودی استفاده شده است. این صفحه لمسی مساحتی معادل ۱۰۰*۷۵ میلی‌متر دارد و دکمه‌های کلیک در آن به زیر صفحه لمسی منتقل شده‌اند. کلیک‌ها در بالای صفحه لمسی هم استفاده می‌شوند و کلیک‌های بالایی معمولا به همراه دکمه قرمز رنگ ترک‌پد کارایی دارند. با اندکی فشار به این دکمه کوچک قرمز رنگ که در میان کلیدها قرار گرفته است می‌توانید مانند یک اهرم حرکتی، نشانگر ماوس روی صفحه نمایش را جابجا کنید.



امکانات ارتباطی و امنیتی

تینک پد S440 امکانات متنوعی در زمینه‌های ارتباطی و امنیتی دارد که از میان آنها می‌توان به نسل جدید شبکه‌های وایرلس با استاندارد ac، فناوری شارژ سریع، رابط OneLink و حسگر اثر انگشت اشاره کرد.

در بخش ارتباطی این دستگاه علاوه بر درگاه شبکه کابلی از یک ماژولWireless-N 7260 استفاده شده است که برای ارتباط وایرلس از دو آنتن بی‌سیم استفاده می‌کند. این ماژول با استاندارد جدید ۸۰۲٫۱۱ac  سازگار است و سرعت انتقال اطلاعات روی شبکه وایرلس در آن به ۸۶۷ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. این شبکه روی دو باند فرکانسی ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز اجرا می‌شود.
امکانات بخش امنیتی شامل سه قسمت هستند. قسمت نخست به ویژگی‌های امنیتی بایوس و سیستم عامل مربوط است که گزینه‌های متنوعی برای احراز هویت دارند و در قسمت دوم نیز BitLocker برای رمزگذاری داده‌های یک درایو به عنوان قسمتی از فناوری TPM، امنیت اطلاعات روی لپ‌تاپ را تامین می کند. سومین قسمت از امکانات بخش امنیتی نیز شامل حسگر اثر انگشت است.
رابط OneLink در نوت‌بوک‌های رده تینک پد برای ارتباط دستگاه با داک استفاده می‌شود و محصولاتی که دارای این پورت هستند می‌توانند از امکانات گسترده‌ای که توسط داک به آنها اضافه می‌شود پشتیبانی کنند. این امکانات می‌توانند شامل پورت‌های اضافه، باتری و حتی درایو نوری باشند.
از دیگر امکانات این مدل می‌توان به دو پورت نسل سوم USB، پورت تصویر HDMI، کارتخوان و رابط صوتی اتصال هدست اشاره کرد.


مشخصات فنی
پردازنده‌های نسل چهارم با نام Haswell به سرعت در لپ‌تاپ‌های جدید در حال توسعه هستند و محصولاتی که از این پس وارد بازار می‌شوند دارای این پردازنده‌ها خواهند بود. رده جدید محصولات تینک پد نیز با استفاده از این مدل‌ها تولید می‌شوند. در نوت‌بوک S440 از پردازنده Core i7 4500U استفاده شده است. این پردازنده دو هسته‌ای است و با فناوری ساخت ۲۲ نانومتر تولید می‌شود.
پردازند‌ه‌های کم مصرف سری Uتنها ۱۵ وات مصرف انرژی دارند که این موضوع باعث افزایش عمر باتری آنها می‌شود. لنوو در بخش حافظه نیز از ۴ گیگابایت حافظه کم مصرف DDR3L استفاده کرده تا علاوه بر افزایش عمر باتری، میزان حرارت داخلی دستگاه را به حداقل کاهش دهد.
بخش گرافیکی تینک‌پد S440 از دو قسمت هسته پردازشی HD4400 در پردازنده و تراشه مستقل گرافیکی AMD HD 8670M با دو گیگابایت حافظه اختصاصی تشکیل شده است. HD 8670M از قدرت مناسبی برای اجرای محتوای دو بعدی و سه بعدی برخوردار است و می‌تواند برای اجرای بازی‌ها در سطح جزییات متوسط نیز مورد استفاده قرار بگیرد با این حال توجه داشته باشید که S440 برای کاربردهای گیمینگ تولید نشده و یک مدل‌ حرفه‌ای با کاربردهای تجاری است.















نتیجه
برخلاف جریان عمومی انتخاب لپ‌تاپ‌ها که کاربردهای روزمره و بازی را مورد توجه قرار می‌دهند تینک‌پد S440 یک مدل تجاری است و به نیاز صاحبان کسب و کار توجه بیشتری دارد. این موضوع طیف گسترده‌ای از مشاغل را شامل می‌شوند که از میان آنها می‌توان به مهندسان و پزشکان اشاره کرد. علاوه بر این ویژگی‌های بدنه و استقامت قابل توجه دستگاه برای استفاده در شرایط دشوار محیطی نیز مناسب است و در مقایسه با مدل‌های عمومی، این لپ‌تاپ با تهدیدات کمتری روبرو است.
تینک پد S440 توانایی امنیتی مناسبی برای حفاظت از اطلاعات دارد ضمن اینکه امکانات ارتباطی آن نیز گسترده هستند. در نهایت این مدل در خانواده تینک‌پد‌ها قرار دارد و اگرچه جایگزین مدل‌های خوش قیمت سری EDGE شده است اما تفاوت‌های ساختاری و فنی زیادی بین این مدل‌ها دیده می‌شود. تینک پد S440 یکی از مدل‌هایی است که قطعا کاربران خاص مانند مدیران از توانایی‌های آن لذت خواهند برد.
این مدل با حدود قیمت ۳٫۵ میلیون تومان و با ضمانت شرکت سازگار ارقام توزیع می‌شود.

گزارش از: حسین عالیان

اگر تا به حال از سری محصولات Think pad استفاده کرده اید و یا آن را از نزدیک دیده اید، تجربه شخصی خود را برای ما بنویسید.
مطلب شما در ادامه همین مطلب با نام شما درج خواهد شد




برچسب ها: دریچه ، لنوو ، تینک پد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیرحسین
۲۲:۵۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
من از اینا دارم خیلی خوب
گرافیک بالایی همداره
سرعتش هم خوبه