سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"محمد سامی"فعال مصري:مردم مصر اخوان المسلمين را از صحنه سياسي خارج کردند

رئیس حزب کرامت مصر گفت: حمایت مردم از قانون اساسی جدید مصر خارج کننده جماعت اخوان المسلمین از صحنه سیاسی این کشور بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی النیل؛ "محمد سامی" در گفتگو با این شبکه درباره تحولات سیاسی مصر پس از برگزاری همه پرسی این کشور گفت: تصویب شدن این قانون اساسی مسئله طبیعی بوده است. این همه پرسی به صورت شفاف و سالم برگزار شد و هیچ گروهی نمی تواند در سلامت و شفافیت این همه پرسی شک و تردید ایجاد کند. حضور مردم در این همه پرسی بر اساس معیارهای جهانی نیز بسیار خوب بوده است به طوری که سی و هشت درصد از واجدین رای که نزدیک به بیست میلیون نفر است در این همه پرسی شرکت کردند. مردم مصر به صورت آگاهانه و خودجوش در این همه پرسی شرکت کردند و هیچ گروه و مقامی در مصر، مردم را وادار به شرکت در این همه پرسی نکرده بود. نود و هشت درصد از مصری ها به قانون اساسی رای مثبت دادند و باید دولت این کشور در مسیر اجرای این قانون از اجرای عدالت اجتماعی تا آزادی های مردم حرکت کند.
همه گروه های سیاسی مصر در این همه پرسی حضور داشتند. همچنین یکی از نتایج حمایت مردم مصر از این قانون اساسی را می توان خارج شدن گروه تروریستی اخوان المسلمین از صحنه سیاسی این کشور دانست. این گروه به دلیل آنکه در اقدامات خرابکارانه و تروریستی در مصر حضور داشت با نظر مردم این کشور در همه پرسی از دایره سیاسی مصر خارج شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.