سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق بررسی‌ها:

نیمی از مبتلایان به زوال عقل دچار "آلزایمر" هستند

بر طبق بررسی‌ها، ده درصد افراد بالای 60 سال مبتلا به زوال عقلی بوده که حدود نیمی از آنها، همزمان به "آلزایمر"نیز دچار هستند.

سعید ترابیان‌زاده متخصص مغز و اعصاب درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: متاسفانه بیماری آلزایمر درمان قطعی ندارد ودر صورتی که بیماری تا حد امکن درمان نشود، احتمال بروز آسیب های جدی و مرگ نیز وجودخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه علائم" آلزایمر" ممکن است بسیاردیر ظاهر شوند، تاکید کرد: آلزایمر با آسیب و از دست رفتن سیناپس های نورون‌ها در برخی از مناطق مغز، آسیب جدی سلول‌های مغز در مناطق مختلف سیستم عصبی وایجاد ساختار‌های پروتئینی در مغز، مشخص می‌شود.

ترابیان‌زاده گفت: آلزایمر ارتباط نزدیکی با سایر اختلالات و‌ آسیب‌های مغزی و عصبی دارد که از جمله این آسیب ها می‌توان به زوال عقلی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بر طبق بررسی‌ها 10 درصد افراد بالای 60 سال مبتلا به زوال عقلی بوده که حدود نیمی از آنها، همزمان به آلزایمر نیز دچار هستند.

ترابیان زاده خاطر نشان کرد: در بیماری "آلزایمر" نیز مانند سایر بیماری‌ها، پیشگیری مقدم بر درمان است وبه عنوان مثال درافرادی که درخانواده آنها سبقه ابتلا به آلزایمر وجود دارد  و یا در افرادی که دچار مشکلات مغزی و عصبی هستند، می‌توان با مراقبت ومعاینه منظم به ویژه در سنین بالای 50سال، خطر ابتلا به آلزایمر راکاهش داد./مه

انتهای پیام/

برچسب ها: درمان ، آلزایمر ، نورون ، مغز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.