سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک مقام بلند پايه نظامی عراق:

هلاکت بيش از 1400 تروريست در موصل

بیش از هزار و چهارصد تروریست در دو هفته گذشته در شهر موصل عراق کشته شده اند که برخی از آنها عرب و برخی نیز غیر عرب بودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پایگاه اینترنتی خبری نهرین نت عراق با اعلام این خبر افزود : در یک خبر غافلگیر کننده بزرگ فاش شد صدها تروریست در دو هفته گذشته در یک عملیات بزرگ در استان نینوا کشته شده اند.این عملیات را نیروهای امنیتی عراقی علیه گروههای تروریستی در استان نینوا انجام دادند که پس از استانهای الانبار ، دیاله و صلاح الدین یکی از چهار استانی است که تروریستها در آن حضور دارند.

سرلشکر ستاد مهدی غراوی فرمانده لشکر سوم پلیس فدرال عراق فاش کرد بیش از 1400 تروریست از جمله تروریست های عرب و خارجی در دو هفته گذشته در موصل کشته شدند. بیشتر دهدارها و بخشدارها در استان نینوا با شبکه های تروریستی همدست هستند.

وی گفت : پنج شبکه تروریستی در موصل حضور دارند که گروههای وابسته به عزت الدوری (معاون دیکتاتور سابق عراق) از جمله آنهاست.

غراوی تصریح کرد: وضع امنیتی شهر موصل از سایر استانها بسیار بهتر است. وی افزود: وحید تونسی از فرماندهان ارشد که نیروهای ارتش آمریکا نتوانسته بودند او را بکشند به دست نیروهای امنیتی در موصل کشته شد.

غراوی گفت: در داخل و خارج این استان و در شهرها و روستاها تروریستهایی وجود دارند که هر از چند گاهی تلاش می کنند شمار بیشتری از غیر نظامیان را بکشند و ما نیز به حملات بزرگ پیشدستانه اقدام می کنیم که هدف از آنها وارد کردن تلفات هرچه بیشتر به دشمن و دستگیری یا کشتن آنان است.

غراوی گفت : ما درباره همه شبکه های تروریستی در موصل اطلاعات کافی داریم و دولت اسلامی عراق و شام (‌داعش ) یکی از این شبکه هاست اما برخی شبکه های دیگر تروریستی فعالیت می کنند مانند طریقت نقشبندی ، دولت اسلامی ، انصار الاسلام ، انصار السنه و گروه عزت الدوری جنایتکار . برخی شبکه های تروریستی در این استان وجود دارند که با سایر گروههای تروریستی در سایر استانها متفاوت هستند.

غراوی در کنفرانس خبری افزود : عناصر موسوم به داعش در اصل در موصل حضور داشتند اما بر اثر حملات نظامی ما به استان الانبار گریخته بودند و گمان کردند آنجا مکان امنی برای آنهاست.مقام نظامی عراقی گفت: بسیاری از آنها پس از حمله نیروهای نظامی به مخفیگاههای آنان در الانبار به پناهگاهها و مخفیگاههای خود در موصل بازگشته‌اند اما در دو هفته گذشته نیروهای دلاور عراقی توانستند بیش از 1400 تروریست از جمله عرب و خارجی و از شبکه های تروریستی مختلف را بکشند که به تازگی از سوریه وارد نینوا شده بودند.

غراوی افزود : شبکه تروریستی داعش به چند علت مایل است که در موصل دولت اسلامی ایجاد کند که نزدیکی موصل به سوریه و وجود جزیره و مرزهای اداری با استانهای الانبار و صلاح الدین و کرکوک از علل این تمایل است. گروههای تروریستی ماه نوامبر سال گذشته پنج نفر از مسئولان محلی را در موصل کشتند.

غراوی گفت: تحصنها در موصل هشت ماه پیش پایان یافت و استان نینوا با سایر استانهایی که تحصنها در آنها برگزار شد متفاوت است زیرا ما به شیوه فنی و حرفه ای خوب بر تظاهرات کنترل داشتیم تا اینکه تحصنها آوریل سال گذشته پایان یافت و تحصن کنندگان که خواسته هایی داشتند متقاعد شدند و همه این خواسته ها بر اساس قانون اساسی و قانون تحقق یافت.


انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.