سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبیبی:

وزارت خارجه به برداشتهاي يكسويه آمريكا از توافقات ژنو پايان دهد

دبير كل حزب موتلفه اسلامي گفت: وزارت خارجه به برداشتهاي يكسويه آمريكا از توافقات ژنو پايان دهد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران محمدنبی حبیبی دبير كل حزب موتلفه اسلامي که در پايان جلسه شوراي مركزي اين حزب سخن می‌گفت، ضمن تبريك ميلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلامی، حضرت محمدبن عبدالله (صلي الله عليه و آله و سلم)  و امام صادق (عليه السلام) با اشاره به بيانيه كاخ سفيد در رابطه با برداشتهاي يكسويه آمريكا از توافقنامه ژنو اظهار داشت: دولت آمريكا متأسفانه همچنان بر بي‌اعتمادي ملت ايران نسبت به آمريكا مي‌افزايد و همانطور كه مقام معظم رهبري تاكيد داشتند، نمي‌خواهد دست از دشمني با ملت ايران بردارد.
 
وی ادامه داد:  اگر ايران نتواند از رآكتور آب سنگين اراك در آينده پلوتونيوم توليد كند، موافقت با فعاليتهاي ساخت‌ و سازي در اين راكتور چه مفهومي دارد؟
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی از وزارت امور خارجه خواست همانطور كه عباس عراقچي اعلام کرد كه در اكثر موارد و بندهاي توافقنامه ژنو با 1+5 به برداشت مشترك رسيده‌اند جلو برداشت يكسويه آمريكا در اين توافق را بگيرد.
 
حبیبی  با تقدير از برگزاركنندگان كنفرانس وحدت اسلامي در ايران خاطرنشان کرد: امروز جريان سلفي و تكفيري زائيده وهابيت با حمايت اسرائيل ، انگليس و آمريكا بزرگترين مانع وحدت امت اسلامي محمد رسول الله(ص) است و جهان اسلام بايد يكصدا عليه اين جريان قيام و از آنها ابراز برائت کنند.
 
وی  با اشاره به نقش خائنانه عربستان در حمايت مالي و تسليحاتي تروريستهاي تكفيري تصریح کرد: ما از موضع قاطع دولت عراق و روسيه عليه دولت عربستان به خاطر دخالت مستقيم در جنايات و كشتار بي گناهان در كشورهاي اسلامي، سوريه، عراق و لبنان و حتي روسيه حمايت مي‌كنيم و به دولت عربستان هشدار مي‌دهيم كه اگر دست از مزدوري اسرائيل و متحجرين تكفيري برندارد، جبهه مقاومت را عليه خود بسيج خواهد كرد.
 
دبير كل حزب موتلفه اسلامي مرگ جلاد صبرا و شتيلا را به ملت مظلوم فلسطين تبريك و عدم شركت مسئولان كشورها در مراسم تدفين او را نشانه انزواي دولت غاصب و اشغالگر قدس دانست.
 
حبيبي همچنین با مثبت ارزيابي كردن سفر وزير امور خارجه به لبنان، عراق و سوريه و اظهار اميدواري از دستاوردهاي اين سفر در ايجاد هماهنگي و همگرايي بين اين كشورها در مسائل منطقه و مقابله با تروريسم و خشونت از تجليل مقام عماد مغنيه توسط وزير امورخارجه تشكر كرد.
 
دبير كل حزب موتلفه اسلامي با استقبال از سفر رئیس جمهور به استانها و آثار آن در حل مشكلات مردم تأكيد كرد: دولت از وعده‌هاي غيرعملي و قبول پروژه‌هاي فاقد توجيه اقتصادي و كارشناسي و مساعدت‌هاي حساب نشده فردي در اين سفرها پرهيز كند تا مشكلات گذشته تكرار نشود.
 
وی  با اشاره به شروع برنامه اقدام توافقنامه ژنو از 30 ژانويه بیان داشت: دولتمردان بايد با هوشياري مراقب توطئه غرب عليه ملت ايران باشند تا با اطلاعات غلط نتوانند بهبود وضعيت اقتصادي كشور را در گرو بهبود رابطه با غرب جلوه دهند، و بدانند كه توصيه رهبرمعظم انقلاب مبني بر تكيه بر ظرفيت‌هاي داخلي تنها راه حل مشكلات فعلي اقتصادي است و تا دولت مسير اقتصاد مقاومتي را طي نكند و به استحكام ساخت دروني نظام بيش از گذشته نپردازد، بر مشكلات غلبه نخواهد كرد.
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیر
۱۹:۵۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
امیدورام این توافقات با درایت تیم مذاکره کننده و وحدت تمامی احزاب و گروه های سیاسی در کشور به نتیجه برسه. متأسفانه برخی از کشور ها نظیر اسرائیل یا عربستان به دلیل منافع خود مخالف شدید نهایی سازی این توافقات هستند و به همین خاطر همواره به سنگ اندازی و لابی با گروه های سیاسی موافق خود در آمریکا می پردازند.