سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساختمان تجاری مسکونی 5 طبقه در جمهوری آتش گرفت/ 25 کشته و مصدوم

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده ی یک ساختمان 5 طبقه ی تجاری مسکونی و کشته و مصدوم شدن 25 تن در خیابان جمهوری خبر داد.

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در ساعت 11:30 دقیقه ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران از حریق گسترده یک ساختمان تجاری مسکونی مطلع شد و بلافاصله چند ایستگاه آتش نشانی، دو نردبان هیدرولیکی، یک خودروی تنفسی، و یک تشک نجات عازم محل آتش سوزی شدند.

جلال ملکی در بیان جزئیات این آتش سوزی گسترده عنوان کرد: حریق در طبقه 5 ساختمان که تولیدی و انبار تریکو و پوشاک بود رخ داد و به سایر طبقات راه پله ها نیز در حال سرایت بود.

محل کاملا شعله ور و آتش از پنجره ها به بیرون زبانه میکشید و 25 نفر نیز در ساختمان گرفتار شده بودند.

وی اذعان کرد: دو نفر خانم که برای نجات در یک اقدام عجولانه خود را از پنجره به پایین پرتاب کردند، متاسفانه هر دو تن جان خود را از دست دادند.

 همچنین 8 نفر از سایر افرادی محبوس شده نیز در لبه ی دیوار و پنجره بودند و قصد پایین آمدن داشتند که آتش نشانان بلافاصله با نردبان هیدرولیکی این افراد را به بیرون انتقال دادند و همچنین 15 تن دیگر توسط نیروهای آتش نشانی از داخل ساختمان با کمک دستگاه های تنفسی به محل امنی منتقل شدند.

به گفته ی مقام مسئول در آتش نشانی، افراد مصدوم سریعا تحویل عوامل اورژانس شدند و محل آتش سوزی پس از ایمن سازی و لکه گیری، تحویل مالک و کارشناسان آتش نشانی برای بررسی علت شد.

گفتنی است این ساختمان چندین بار توسط کارشناسان آتش نشانی بازدید و متذکر نکات ایمنی شدند اما متاسفانه به دلیل سهل انکاری این ساختمان طعمه حریق شد./
انتهای پیام/
 
برچسب ها: آتش ، نشانی ، ساختمان ، تجاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
زارع
۱۰:۵۲ ۳۰ دی ۱۳۹۲
خداوند جان باختگان این حادثه را بیامرزد و به خانواده آنان صبری بزرگ عطاکند و امیدواریم دیگر شاهداین چنین رخدادهایی در هیچ جای دنیا نباشم