سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرگزاری فرانسه:

"اوپک" پيش بيني تقاضاي نفت خام در سال 2014 را افزايش داد

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش بینی خود را در مورد تقاضای جهانی نفت خام برای سال‌های 2013 و 2014 اندکی افزایش داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوپک که حدود 35 درصد نفت جهان را تأمین می‌کند، اعلام کرد امسال تقاضای جهانی نفت خام 90 میلیون و 910 هزار بشکه در روز خواهد بود که نسبت به سال 2013، یک میلیون و50  هزار بشکه در روز افزایش را نشان می‌دهد.

اوپک در گزارش پیشین خود که اواسط دسامبر ارائه کرده بود، پیش بینی کرد در سال 2014 تقاضای جهانی نفت احتمالا تنها 90 میلیون و 840 هزار بشکه در روز باشد.

بر اساس این گزارش، برای سال 2013، این افزایش احتمالا تا حدودی ناچیزتر (حدود 940 هزار بشکه در روز) و برابر 89 میلیون و 860 هزار بشکه در روز است.

اوپک در گزارش قبلی، تقاضای نفت را در سال گذشته، 89 میلیون و790  هزار بشکه در روز پیش بینی کرده بود.

براساس برآوردهای اوپک، امسال رشد اقتصادی جهان به 3.5 درصد می‌رسد، در حالی که این رقم در سال 2013، 2.9 درصد بود.

امسال افزایش تقاضای نفت خام به طور عمده ناشی از افزایش تقاضا از سوی کشورهای نوظهور از جمله "چین" (با340 هزار بشکه در روز افزایش) خواهد بود.

در حالی که تقاضای کشورهای ثروتمند سازمان همکاری و توسعه اقتصادی احتمالا 190 هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد.

افزایش تقاضای نفت در آمریکا از آغاز سال 2013، به ویژه در بخش صنعت و حمل و نقل شتاب گرفته و این به منزله بهبود شرایط اقتصادی در این کشور است.

12 کشور عضو اوپک اعلام کردند در اروپا نیز کاهش تقاضای نفت خام برای کشورهایی که با مشکلات بدهی‌ها مواجه هستند، تثبیت شده و این در حالی است که نشانه‌هایی از بهبود شرایط اقتصادی در بیشتر مصرف‌کننده‌های بزرگ نفت دیده می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اوپک ، تقاضا ، نفت ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.