سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سنگ‌های ساختمانی آنتی‌باکتریال و کاهش دهندهٔ "آلودگی هوا"

از ویژگی‌های همکاری صنعت و دانشگاه تولید سنگ‌های ساختمانی با ویژگی‌های آنتی‌باکتریال و کاهندهٔ آلودگی هوا است که با حمایت‌های یکی از صنعتگران کشورمان پروژه تحقیقاتی دانشجویی دکتری دانشگاه صنعتی شریف به تولید انبوه رسید.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری صنعت و دانشگاه موفق به ساخت سنگ‌های ساختمانی با ویژگی‌های آنتی‌باکتریال و کاهندهٔ آلودگی هوا شده‌اند. 

مهندس صالحی دانشجوی دکتری دانشگاه صنعتی شریف در مورد ویژگی‌های این سنگ‌ها گفت: میکرونانو پروس‌هایی که روی سنگ‌ها تشکیل می‌شود هنگامی که آلودگی هوا به سنگ می‌رسد در آن‌ها جذب و تجزیه می‌شود و از دیگر ویژگی‌های آن آب‌گریز بودنشان است. یعنی نسبت به آب مقاوم هستند و دیر‌تر ترک می‌خورند و رنگشان عوض نمی‌شود. 

بومی سازی شرکت‌های دانش‌بنیان راهی برای گریز از تحریم‌ها
مهندس صدری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: ما در ابتدا این صنعت را از خارج وارد کردیم و بعد دچار تحریم‌ها شدیم از این رو تصمیم گرفتیم با دانشگاه ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم و این صنعت را بومی سازی کنیم به طوری که این محصول را با کیفیتی بالا به اکثر کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان و امارات صادر کنیم و به عنوان محصول با کیفیفت ایرانی آن را ارائه کنیم. 

شرکت‌های دانش‌بنیان نماد اشتغالزایی در کشور
صدری افزود: روزی که این کار را شروع کردیم تعداد کمی از افراد شاغل بودند، اما امروز در واحدهای قالب‌سازی و طراحی و هر قسمت بصورت مجزا افراد مشغول به کار هستند و این کار به عنوان یک پروژهٔ اقتصادی مطرح شده است به طوری به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شد. 


انتهای‌پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.