سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساخت دومين ناوهواپيمابر چین

رسانه های چینی اعلام کردند یکی از مقامات بلند پایه حزب کمونیست چین شنبه اعلام کرد این کشور کار ساخت دومین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ساخت دو فروند ناو هواپیمابر از این نوع در ادامه پیش بینی شده است . این نخستین بار است که یک مقام رسمی چینی شروع کار برای ساخت دومین ناو هواپیمابر را در کارخانه کشتی سازی بندر دالیان در جنوب شرقی چین تایید می کند . روزنامه تاکونگپائو از نشریات هنگ کنگی نزدیک به مقامات چینی نیز اعلام کرد این خبر را وانگ مین دبیر حزب کمونیست استان لیائونینگ که دالیان در آن قرار دارد، شنبه در نشست مجمع خلق این استان بیان کرد.

وانگ مین گفت کارها برای ساخت دومین ناو فرماندهی چین شش سال به طول خواهد انجامید.
سپتامبر 2012، چین از بهره برداری از نخستین ناو هواپیمابر خود یعنی ناو لیائونینگ خبرداده بود. این کشتی 300 متری بلندپروازی های دریایی چین را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن ، این ناو براساس بدنه یک کشتی جنگی که در اصل جزو نیروی دریایی شوروی بود در دالیان نوسازی و مهجز شده بود.بهره برداری از این ناو هواپیمابر در بحبوحه بحران بین پکن و توکیو در خصوص حاکمیت جزایر ( که در چین دیائویو و در ژاپن سنکاکو خوانده می شود) صورت می گیرد.

شماری از مقامات بلند پایه نظامی چینی سپس به قصد پکن برای مجهز شدن به شمار زیادی ناوهواپیمابر اشاره کرده بودند اما جزئیاتی بیشتری ارائه نکرده بودند. لیائونینگ اوایل ژانویه به همراه ناوگروه خود ، نخستین ماموریت خود را در دریای چین جنوبی که در آن مناقشات ارضی زیادی چین را در برابر همسایگان خود قرار داده است ، آغاز کرده بود.


انتهای پیام / 
برچسب ها: ره ، هواپیما ، کره ، جنوبی ، ژاپن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.