سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر در افتتاح شعبه نوآوران سلامت در شرق کشور:

امیدواریم حضور جهادگران در "دولت" و "حرکت های جهادی"موجب رفع محرومیت از کشور شود

وزیر در مراسم افتتاح شعبه نوآوران سلامت در شرق کشور اعلام کرد امیدواریم حضور جهادگران در دولت و حرکت های جهادی موجب رفع محرومیت از کشور شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر هاشمی در مراسم افتتاح شعبه شرق کشور موسسه نورآوران سلامت در جمع صدها نفر از اهالی روستای بیمرغ ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت رسول و امام جعفر صادق ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور و هیات دولت به مردم این روستا اعلام کرد: مسئولان نهایت تلاش را برای اصلاح امور و رفع کمبودها از جمله مهار تورم انجام خواهند داد.

دکتر سید حسن هاشمی با تاکید بر عمل به تعهدات و وعده های دولت و برنامه های داخلی و بین المللی انجام شده را مورد اشاره قرار داد و گفت: تاکنون قدمهایی برای حل مشکلات و چالش ها برداشته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با پشتیبانی مقام معظم رهبری و تدبیر رییس جمهور گره ها باز شود.

دکتر هاشمی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت گفت: اگر وحدت وجود داشته باشد همه ملت به همه آرزوها و آمال خود می رسند.

وی افزود: اگر امت اسلامی امروز در جایگاه واقعی خود قرار ندارند ناشی از تفرقه بین مسلمانان در جهان است و در کشور ما نیز زمان هایی که دچار تفرقه شده ایم در رسیدن به اهداف مشکل داشته ایم.

وزیر بهداشت گفت: امروز باید همه کمک کنند زیرا دولت در شرایط سختی قرار دارد و هرکس در مسیر خلاف خواسته مردم حرکت کند در مسیر دشمن گام نهاده است اگرچه این به معنای انتقاد نکردن از دولت نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: اقداماتی برای حل مشکلات این حوزه برداشته شده است و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در زمینه ارتقای سلامت شرایط مساعد تری پیدا کند و مشکلات مردم این منطقه به حداقل برسد.

وزیر بهداشت در ادامه به چگونگی شکل گیری و فعالیت موسسه نورآوران سلامت اشاره کرد و گفت: هیات موسس این خیریه پیشگامان تشکیل جهاد سازندگی در کشور بوده اند. تعدادی از این جهادگران هم اکنون در دولت حضور دارند که امیدواریم حرکت های جهادی ادامه یابد و در آینده شاهد رفع محرومیت ها در کل کشور باشیم.

وی افزود: موسسه خیریه نورآوران سلامت نیز که امروز شعبه دوم شرق کشور با خدمات تخصصی چشم پزشکی، بینایی سنجی و دندانپزشکی در روستای بیمرغ گناباد افتتاح شد ابتدا با 5 نفر از خیران شکل گرفت و در حال حاضر بیش از 400متخصص در این بنیاد فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: این بنیاد از هیچگونه بودجه دولت استفاده نمی کند و به هیچ گروه و شخصی هم وابسته نیست و عده ای جهادگر در این مجموعه به مردم مناطق محروم ارائه خدمت می کنند.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد این حرکت ها جرقه ای باشد برای ایجاد حرکت های مشابه در حوزه ها و تخصص های مختلف، چرا که اینگونه ارائه خدمات علاوه بر ارائه خدمات پزشکی باعث ایجاد رحمت و محبت در دل ها و بین جامعه پزشکی و مردم می شود.

گفتنی است در طی اقدامات غربالگری شعبه شرق کشور موسسه خیریه نورآوران سلامت که از روز 30 آذر ماه تا 25 دی ماه انجام شد، تعداد 2 هزار و 910 نفر ویزیت چشم پزشکی شدند که از این تعداد 990 نفر نیازمند عینک و 258 نفر نیز نیازمند عمل جراحی هستند در مورد 1662 نفر نیز درمان طبی تجویز شد.

بنا بر این گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز 5 نفر از بیماران چشمی نیازمند به عمل جراحی را مورد عمل جراحی قرار داد و بقیه افراد نیز توسط تیم های جراحی چشم پزشکی تحت عمل جراحی قرار خواهند گرفت.

همچنین 932 نفر تحت ویزیت دندان پزشکی قرار گرفتند که از بین آنها 415 نفر نیاز به درمان ترمیمی و 84 نفر نیاز به جرم گیری دندان و 200 نفر نیز نیاز به کشیدن دندان دارند و 233 نفر نیز برای درمان تخصصی تر به مراکز مربوطه ارجاع شدند.

گفتنی است از تاریخ 30 آذرماه تا 28 دی ماه 45 نفر از کادر تخصصی چشم پزشکی و دندان پزشکی در شعبه شرق کشور موسسه خیریه نورآوران سلامت ارائه خدمت داده اند و 107 نفر نیز تا پایان دوره به این منطقه اعزام خواهند شد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.