سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

بذر هیبرید ذرت تولید شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از تولید بذر هیبرید ذرت توسط محققان ، نخستین بار در جنوب استان کرمان خبر داد.

علی عوض پور جلالی در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبر نگارانِ کرمان با اشاره به اینکه این بذر در گذشته از استان اردبیل و کشورهای خارجی به جنوب استان کرمان وارد می شده است ، گفت: با موفقیت این محققان ، از این پس جنوب استان کرمان این محصول را تولید می کند.

وی با اعلام اینکه کشت بذر هیبرید ذرت در 60 هکتار از اراضی شهرستان عنبر آباد از نیمه نخست مرداد آغاز شده است ، افزود: برداشت این نوع ذرت از نیمه دوم دی آغاز شده است که پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 200تن محصول برداشت شود.

وی به شرایط اقلیمی مناسب جنوب استان اشاره و خاطر نشان کرد: در سالهای آینده با کشت این بذر در 200هکتار از اراضی این شهرستان ، تولید این محصول به 5 تن در هر هکتارافزایش می یابد که این امر خودکفایی جنوب استان در تولید محصول ذرت را به دنبال دارد.

جلالی با تأکید بر تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان ، یادآور شد: هم اکنون سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان ، تأمین 100 درصد بذر ذرت مورد نیاز کشاورزان این منطقه را در دستور کار خود قرار داده است./ش
برچسب ها: بذر ، ذرت ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.