سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات رياست جمهوری مصر احتمالا ماه مارس برگزار می شود

روزنامه التحریر مصر اعلام کرد عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر روز شنبه چند ساعت پس از انتشار نتایج قطعی همه پرسی قانون اساسی این کشور، احتمالا از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه مارس خبر خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، براساس برنامه زمانی  نقشه راهی  که مقامات جدید مصر پس از برکناری محمد مرسی رئیس جمهور اسلامگرا به دست ارتش در سوم ژوئیه ارائه کردند ، پیش بینی شده بود ابتدا انتخابات پارلمانی برگزار شود ، اما اصلاحاتی در قانون اساسی ایجاد شد تا ترتیب برگزاری انتخابات در این کشور تغییر کند.

پیش نویس قانون اساسی روزهای سه شنبه و چهارشنبه به همه پرسی گذاشته شد و انتظار می رود رأی مثبت  به دست آورد. 

یکی از مسئولان وزارت کشور مصر شامگاه چهارشنبه اعلام کرد میزان مشارکت مردم در این همه پرسی 55 درصد بود و بیش از 95 درصد نیز به آن رأی مثبت داده اند.

 اگر انتخابات ریاست جمهوری پیش از انتخابات پارلمانی برگزار شود ، احتمالا رسیدن ژنرال عبدالفتاح السیسی ، رئیس نیروهای مسلح را به قدرت تسهیل می کند.

رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر که پس از برکنار کردن محمد مرسی از قدرت ، قدرتمندترین فرد در این کشور به شمار می‌رود ، هفته گذشته اعلام کرد اگر مردم از وی بخواهند و ارتش از وی حمایت کند ، ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر نامزد شود.

برخی از مردم مصر که از عبدالفتاح السیسی یک  بت  ساخته‌اند ، بر این باورند که او منجی مصر و تنها کسی است که پس از سه سال بی ثباتی در این کشور پس از سقوط حسنی مبارک در فوریه 2011 ، می تواند نظم را به این کشور بازگرداند.

طرفداران وی و رسانه‌های رسمی همه پرسی قانون اساسی را  رأی اعتمادی  به نفع او و رأی بر ضد  تروریسم  (توصیفی که از این پس به اخوان المسلمین نسبت داده می‌شود) دانسته‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.