سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسوی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزارت نفت حقی برای توقف اصل 44 ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه حضور بخش خصوصی به رقابتی کردن فعالیت ها و ارتقای کمی و کیفی تولید منجر می شود، گفت: سیاست های وزارت نفت برای متوقف کردن واگذاری های شرکت های نفتی اقدام نادرستی است.

سیدمهدی موسوی نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به سیاست های اخیر وزیر نفت مبنی بر توقف واگذاری سهام شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی در راستای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، گفت: اگر در گذشته واگذاری برخی از شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی با مشکلاتی روبرو بوده باید اصل مشکل را حل کرد نه اینکه خصوصی‌سازی شرکت‌های نفتی را متوقف کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد، برای تولید رقابتی چاره ای جز ورود بخش خصوصی توانمند وجود ندارد و صنعت نفت هم از این امر مستثنی نیست.

موسوی نژاد تاکید کرد: واگذاری بخش خصوصی از چند جهت دارای اهمیت است که با واگذاری بخشی از واحدها زمینه را برای ایجاد رقابت و نیز از هدر رفت سرمایه کشور جلوگیری  به عمل می آید سبب می شود که زیرساخت های اقتصادی در کشور به روش صحیح استفاده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه حضور بخش خصوصی به رقابتی کردن فعالیت ها و ارتقای کمی و کیفی تولید منجر شود، گفت: سیاست های وزارت نفت برای متوقف کردن واگذاری های شرکت های نفتی اقدام نادرستی است که قطعا در کمیسیون انرژی با حضور مسئولان وزارت نفت این مسئله بررسی خواهد شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس نهم با بیان اینکه وزارت نفت و هیچ سازمانی حق متوقف کردن اجرای اصل 44 قانون اساسی را ندارد، تاکید کرد: اصول درست واگذاری ها در اسناد بالادستی چون اصل 44 قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه تبیین شده و بسترهای قانونی برای ادامه مسیر خصوصی سازی وجود دارد.

وی در خصوص نمایشگاه انرژی کیش افزود: برگزاری نمایشگاه در حوزه نفت و انرژی بستر مناسبی برای ارائه توانمندیهای تولیدکنندگان و سازندگان و ایجاد رقابت بین فعالان در این عرصه می شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس نهم گفت: زمان برگزاری نمایشگاه در کشور بدون برنامه ریزی مسئولان انجام می شود متاسفانه در زمان برگزاری این نمایشگاه در کیش دو نمایشگاه در اهواز برگزار شد که اغلب تولیدکنندگان و سازندگان نتوانستند آنچنان که باید و شاید از این فرصت ها استفاده بهینه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید در زمان برگزاری نمایشگاه باید اتحاد و هماهنگی بین مسولان وجود داشته باشد تا از این فرصت‌های به عمل آمده بدرستی استفاده شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، واگذاری ، بخش خصوصی ، توقف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.