سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

آمار دقیق جمعیتی با صدور کارت ملی هوشمند

استاندار چهارمحال و بختیاری، کارت ملی هوشمند را باعث افزایش دقت در برنامه ریزی‌ها دانست.

قاسم سلیمانی همزمان با آغاز صدور کارت ملی هوشمند با حضور در اداره کل ثبت احوال استان چهارمحال و بختیاری گفت: صدور این مدرک شناسایی، کاهش خطا در انجام امور اجرایی را باعث می شود.

وی تأکید کرد: با این اقدام می توان افراد چند شناسنامه ای و دارای مدارک هویتی بیشتر را شناسایی کرد تا دستیابی به آمار جمعیتی دقیق تر شود.

سلیمانی افزود: صدور کارت ملی هوشمند نقش مهمی در رسیدن به برنامه ریزی های بهتر در زمینه های مختلف مانند اجرای مطلوب تر قانون هدفمندی یارانه ها دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: صدور کارت کلی هوشمند با هدف جایگزینی این مدرک هویتی چند منظوره به جای سایر مدارک شناسایی افراد صورت می گیرد.

عبدالرسول غزالی، از صدور کارت ملی هوشمند به صورت پایلوت دراستان چهارمحال و بختیاری خبرداد و خاطرنشان کرد: صدور این مدرک شناسایی از امروز در شهرکرد و از 22 بهمن در مراکز شهرستان ها آغاز می شود.

وی افزود: مراحل صدور کارت ملی هوشمند شامل پیش ثبت نام با مراجعه به سامانه مربوطه به نشانی اینترنتی www.ncr.ir ، دریافت نوبت و مراجعه به ادارات ثبت احوال در زمان مقرر است.

غزالی، از ثبت 15 هزار و 426 ولادت در 9 ماه امسال در استان چهارمحال و بختیاری خبرداد و گفت: در این مدت 9 هزار و 173 واقعه ازدواج و 705 واقعه طلاق نیز در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال، استان چهارمحال و بختیاری را از استان های کم طلاق کشور دانست و تصریح کرد: اکنون به ازای هر 13 واقعه ازدواج در استان یک واقعه طلاق ثبت می شود.

غزالی، با بیان فعالیت 14 اداره ثبت احوال در استان چهارمحال و بختیاری از راه اندازی ادارات ثبت احوال در شهرستان های بن و سامان در آینده ای نزدیک خبرداد و افزود: هم اکنون در تمامی نقاط این استان شناسنامه افراد از هر کجای کشور، صادر و تحویل می شود./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.