سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا و اروپا روز دوشنبه لغو برخی از تحریم‌های ایران را اعلام می‌کنند

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد قرار است اتحادیه اروپا و آمریکا روز دوشنبه، کاهش تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، اتحادیه اروپا به محض اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرای موافقتنامه هسته ای ژنو از سوی ایران را تایید کند و گزارشی را در خصوص پایبندی ایران به مفاد موافقتنامه موقت ژنو دریافت کند ، سند قانونی مبنی بر لغو برخی از تحریم های اعمال شده علیه ایران را صادر و اجرایی می‌کند. 

العربیه گزارش داد: در روز دوشنبه اتحادیه اروپا برخی از تحریم های اعمال شده علیه تهران را بر می‌دارد. 

در ادامه  این شبکه اظهارات سخنگوی اتحادیه اروپا را پخش شد که وی گفت ایران به همکاری مشترک با اتحادیه اروپا برای برداشتن گام های مشخصی متعهد شده است. ما نیز به نوبه خود به زودی و به محض دریافت تاییدیه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی تهران به تعهداتش در قبال موافقتنامه هسته ای ژنو ، لغو جزئی تحریم های ایران را اعلام می‌کنیم. 

در ادامه گزارش آمده است ، تصمیم قریب الوقوع اتحادیه اروپا ، تکمیل کننده اقداماتی است که آمریکا به هماهنگی گروه پنج بعلاوه یک انجام داده است. 

این تصمیم شامل لغو تحریم های وضع شده علیه بخش بیمه و دیگر خدمات حمل و نقل برای شش مشتری و خریدار نفت ایران شامل ژاپن ، چین ، کره جنوبی ، هند ، تایوان و ترکیه است. 

همچنین بر اساس این موافقتنامه تحریم های از بخش خرید و فروش تولیدات و محصولات پتروشیمی ایران برداشته می شود. همچنین همه تحریم های مرتبط با تجارت طلا و فلزات گرانبها به طور کامل برداشته می‌شود. 

در زمینه مالی نیز سه میلیارد و ششصد میلیون دلار از دارایی های ارزی و مالی بلوکه شده ایران در خارج در چند مرحله آزاد می شود. همچنین ششصد میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران برای پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویان مسترد می‌شود. تعاملات مالی با ایران نیز برای اهداف بشردوستانه ده برابر می‌شود.  با این وضع شماری از تحریم ها علیه این کشور پابرجا خواهد بود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.