سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق نتایج مطالعات اخیر؛

طول مدت بروسلوز در 70 درصد مبتلایان تا یک سال است

بر طبق نتایج مطالعات اخیر، طول مدت بیماری بروسلوز و ماندگاری علائم و عوارض این بیماری، در 70 درصد مبتلایان بین سه ماه تا یک سال است.

زین العابدین هروی متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بروسلوز در برخی از مناطق کشورمان با شیوع بالایی همراه است و از لحاظ بهداشتی و درمانی، عوارض و مشکلات نسبتا بالایی دارد.

وی با بیان اینکه بروسلوز یک بیماری چند سیستمی است، تصریح کرد: مواد لبنی آلوده از مهمترین راههای ابتلا به بروسلوز بوده که متاسفانه در بسیار از مناطق یک راه رایج ابتلا به این بیماری است.

هروی با اشاره به اینکه طول مدت بیماری بروسلوز در بسیاری از مواد تا چندین ماه به درازا می کشد، تاکید کرد: بر طبق نتایج مطالعات اخیر، طول مدت بیماری بروسلوز و ماندگاری علائم و عوارض این بیماری، در 70 درصد مبتلایان بین سه ماه تا یک سال است.

وی یاد آور شد: در برخی از مواد، علائم و نشانه های بروسلوز ممکن است به طور کامل و موقت برطرف شود که این موضوع به معنای بهبودی کامل فرد مبتلا نیست.

هروی گفت: مبتلایان به بروسلوز در طول دوره بیماری خود ممکن است دچار اختلالات عصبی روانی نیز شوند و توجهی به این علائم نکنند.

وی یاد آور شد: بسیاری از علائم و عوارض بروسلوز شبیه علائم و عوارض برخی دیگر از بیماری ها است، به همین دلیل توجه دقیق به این بیماری و نشانه های آن بسیار ضروری است.

هروی با اشاره به اینکه تب، لرز، درد مفاصل، تعریق، ضعف و بی حالی از مهمترین علائم بروسلوز است، خاطر نشان کرد: بروز مشکلات و اختلال خونی نیز در مبتلایان به بروسلوز شایع است و در واقع این نوع اختلالات می تواند نشانه ای مهم در تشخیص بروسلوز باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بروسلوز ، بیماری ، اختلال ، عصبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Jawed
۱۰:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
سه سال شد این مبتلا هستم آیا این یک سال ویا چندین سال طول میکشد