سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنجال پرونده فساد مالی دختر رئيس جمهوری ازبکستان

پرونده بزرگ فساد مالي دختر رئيس جمهور ازبکستان جنجال آفرين شده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، پرونده بزرگ فساد  "گولنارا کریموف" دختر رئیس جمهور ازبکستان جنجال آفرین شده است.

قرار بود وی جانشین پدرش شود اما حالا وضع به صورتی متفاوت شده است. علت این مسئله نیز مشکلی است که چندی پیش در استکلهم پایتخت سوئد برای او پیش آمد. نام وی در بزرگترین پرونده فساد در تاریخ سوئد مطرح شد. 

این پرونده فساد به شرکت بزرگ مخابراتی سوئد یعنی تلیا سونیرا مربوط است. گفته می‌شود این شرکت به گولنارا کریمووا رقم کلانی رشوه داده است تا بتواند وارد بازار ازبکستان شود. ده کشور اروپایی در تحقیقات در این خصوص درگیر شده اند. حسابهای بانکی مرتبط با کریمووا در سوئیس مسدود شده است.

وی اتهامات مطرح شده را رد کرده و گفته است این اتهامات به ماجرای جانشینی او برای پدرش مرتبط است. به گفته گولنارا رئیس سازمان اطلاعاتی ازبکستان طراح این ماجرا علیه او است. اخیرا همه شرکتهای گولنارا ، شبکه تلویزیونی و حتی سازمانهای خیریه او تعطیل شده اند.

او معروفترین خواننده سبک پاپ در ازبکستان نیز است. وی با عنوان گوگوشا نیز معروف است. حالا او به جای خواندن ، فشار فقدان آزادی را در کشورش به خوبی احساس می‌کند. البته کارنامه خود او نیز سیاه است. اسناد محرمانه دولت آمریکا که پایگاه اینترنتی ویکی لیکس فاش کرد نشان دهنده فساد او است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.