سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنجال اعطای پاداش‌های 100 میلیون پوندی به مديران بانکهای انگليس

اعطای پاداشهای کلان به مديران بانکهای انگليس جنجال ساز شده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، شهروندان انگلیسی به اعطای پاداشهای کلان به مدیران بانکهای کشورشان در شرایط بحران اقتصادی کشور اعتراض دارند.

اعطای پاداشهای کلان به مدیران ارشد در انگلیس بخشی از فرهنگ مالی سنتی در رده های بالای این کشور است. مدیران بانکها در انگلیس پاداشهای زیادی دریافت می کنند و همین مسئله از سالها پیش مورد اعتراض انگلیسی ها بوده است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز حاضر نیست در این زمینه اقدام کند و با تعیین سقفی برای پاداشهای مدیران ارشد بانک سلطنتی اسکاتلند نیز مخالف است که هشتاد و یک درصد سهام آن به دولت انگلستان تعلق دارد. در حالی چنین پاداشهای کلانی اعطا می شود که اکثر انگلیسی ها از اوضاع نامناسب اقتصادی کشورشان ناراحت هستند. هنوز بار بحران مالی سال دو هزار و هشت بر شانه های شبکه مالی این کشور احساس می شود. بررسی ها نشان می دهد بانک سلطنتی اسکاتلند در سال 2010 به هر یک از صد مدیر ارشد خود، یکصد میلیون پوند پاداش داد حال آنکه در آن زمان گفته می شد زیان این بانک ، یک میلیارد و  100 میلیون پوند است. 

در سال 2013 میزان پاداشهای اعطایی به مدیران این بانک به ششصد میلیون پوند رسید. این در حالی است که گفته شد میزان ضرر این بانک در سه ماهه سوم همین سال ششصد و سی و چهار میلیون پوند بوده است. مردم انگلیس با اعطای چنین پاداشهایی مخالف هستند.

یکی از شهروندان انگلیسی در این خصوص گفت: وقتی بانک یا نهادی دولتی به دولت و در نتیجه به مردم تعلق دارد ، اگر پاداش کلانی به مدیران آن داده شود درواقع از جیب مردم و مالیات دهندگان است. می توان به جای دادن چنین پاداشهایی از این پولهای کلان برای کارهای خیریه و امثال آن استفاده کرد.

دیگر شهروند انگلیسی گفت: اعطای این پاداشها بسیار شنیع و وقیحانه است. ما حداکثر تلاش خود را می کنیم و به زحمت هزینه های زندگی خود را تامین می کنیم. اما درست در چنین شرایطی، این مبالغ سنگین به عنوان پاداش به عده ای معدود اعطا می شود. این وضع بسیار زشت است.

کمیته اصلاحات نظام بانکی در انگلیس می گوید اعطای این پاداشها نشان دهنده استمرار فرهنگ غلط مالی در انگلیس است و دولت نیز برای اصلاح این روند مصمم نیست. چرا در شرایطی که حقوق شهروندان عادی و مالیات دهندگان معمولی در انگلیس افزایش نمی یابد، چنین پاداشهایی به عده ای محدود داده می‌شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.