سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری آیین تحویل گرفتن استوارنامه "مهدی سنایی" در کرملین/ پوتین: برای موفقيت ژنو 2 تلاش می‌کنيم

ولادیمیر پوتین رییس ‌جمهور روسیه در آیین تحویل گرفتن استوارنامه دکتر "مهدی سنایی" سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در روسیه که با حضور تعدادی دیگر از سفرای خارجی در کاخ کرملین برگزار شد گفت: از هیچ تلاشی برای برگزاری موفق نشست ژنو 2 برای حل سیاسی بحران سوریه دریغ نمی کنیم.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون روسیه، پوتین رییس ‌جمهور روسیه در آیین تحویل گرفتن استوارنامه دکتر "مهدی سنایی" سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: باید با یکدیگر برای حل مسایل اصلی بین المللی همکاری کنیم که موضوع سوریه و ایران از جمله آنهاست .

رییس‌جمهور روسیه حمایت از تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای برگزاری نشست بین‌المللی پیرامون سوریه را خواستار شد و گفت: امیدوار هستیم که همه طرف‌های تاثیرگذار به صورت مثبت در حل و فصل درگیری‌های سوریه ایفای نقش کنند .

پوتین خطاب به سفیر جدید ایران در روسیه گفت : دوره جدیدی در روابط دو کشور آغاز شده است و امیدواریم غرب به تعهداتش در توافق هسته ای با ایران عمل کند و این توافق روی کاغذ نماند.

رییس‌جمهور روسیه اجرای طرح همکاری‌های مشترک میان ایران و گروه 1+5 را خواستار شد و تصریح کرد : اجرای طرح همکاری‌ مشترک میان ایران وگروه پنج به علاوه یک شرایطی را برای حل و فصل کامل مسئله هسته‌ای ایران به وجود می‌آورد و ضامن حقوق ایران برای استفاده از توانایی‌های هسته‌ای مسالمت‌آمیز تحت نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود. 

وی با بیان اینکه روابط میان ایران و روسیه به سطح جدیدی نزدیک می‌شود، خاطر نشان کرد : با روحانی، رییس ‌جمهوری اسلامی ایران و اعضای دولت ایران مذاکرات ثمربخشی پیرامون ادامه همکاری‌های دوجانبه، اوضاع سوریه و افغانستان و برنامه‌های هسته‌ای ایران داشتیم. 

پوتین اظهار کرد که پتانسیل‌های روابط روسیه و ایران دارای منفعت بسیار زیادی است که تاکنون به صورت کامل مورد استفاده قرار نگرفته است .

این مراسم که با تشریفات ویژه گارد ویژه ریاست جمهوری کاخ کرملین و با حضور «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه و «یوری اوشاکوف»، مشاور رئیس جمهور روسیه در امور بین الملل برگزار شد ؛ مهدی سنایی استوارنامه خود را تقدیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه کرد .


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.