سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله انگلیس به کتاب خاطرات "گیتس"

نخست وزیر انگليس اظهارات "رابرت گيتس" را در خصوص توان نظامي اين کشور نادرست خواند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاری رویترز، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس اعلام کرد اظهارات رابرت گیتس وزیر دفاع پیشین آمریکا در خصوص ناتوانی نیروهای مسلح انگلیس برای مشارکت نظامی کامل با آمریکا نادرست است.

اظهارات کامرون نشان دهنده حساسیت دولت انگلیس به موضوع روابط نزدیک با آمریکا شمرده می‌شود. 

کامرون در این باره گفت:‌ من با گیتس موافق نیستم. به نظر من او دیدگاهی نادرست دارد. ما دارای چهارمین بودجه کلان دفاعی در دنیا هستیم. ما از لحاظ دفاعی، یک بازیگر نقش اول محسوب می شویم و تا زمانی که من نخست وزیر باشم، این شرایط همچنان باقی خواهد ماند.

کامرون همچنین از برنامه سرمایه گذاری بودجه ای هنگفت بالغ بر 160 میلیارد پوند (برابر با 261 میلیارد و 640 میلیون دلار) برای خرید ناوهای هواپیمابر جدید، زیردریایی های هسته‌ای و ناوشکنهای تازه خبر داد.

گیتس پیشتر روز پنجشنبه اعلام کرد کاهش بودجه و توانایی های ارتش انگلیس بدین معنا است که این کشور دیگر قادر نخواهد بود نقش یک شریک تمام عیار را درکنار نیروهای آمریکایی ایفا کند.

وی همچنین گفت انگلیس دیگر طیف کامل توانایی های خود را در اختیار ندارد، بدین معنا که نوع روابط این کشور با ارتش آمریکا در حال تغییر است.

علاوه بر این، وزیر دفاع پیشین آمریکا از اینکه نیروی دریایی سلطنتی انگیس ناو هواپیمابر در اختیار ندارد انتقاد کرد و خواستار نوسازی نیروی بازدارنده هسته ای این کشور شد.

دولت ائتلافی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس پیشتر در سال 2010 از کاهش شدید بودجه دفاعی این کشور خبر داد. این کاهش بودجه دفاعی بخشی از تلاشهای انگلیس برای کاهش کسری بودجه شدید این کشور شمرده می شود. بودجه دفاعی انگلیس طی چهار سال گذشته حدود هشت درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین انگلیس در فاصله سالهای 2010 تا 2020، شمار نیروهای ارتش خود را از 178 هزار نفر به 147 هزار نفر کاهش و در عوض شمار نیروهای ذخیره خود را افزایش خواهد داد.
انگلیس از لحاظ بودجه نظامی پس از کشورهای آمریکا، چین و روسیه مقام چهارم را در جهان دارد. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.