سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتانياهو: اروپایی‌ها ریاکارند

نتانياهو موضع اتحاديه اروپا درباره شهرک سازي را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین؛ این شبکه  لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل آنچه را که نفاق اتحادیه اروپا درباره شهرک سازی نامید، محکوم کرد. 

بنیامین نتانیاهو در مراسم میهمانی سال جدید خطاب به خبرنگاران خارجی گفت:  این نفاق است. آیا اتحادیه اروپا سفیران ما را به علت احداث خانه های جدید احضار می کند؟ اتحادیه اروپا چه زمانی سفیران فلسطین را به علت تحریکات آنها و درخواست نابودی اسرائیل احضار کرد؟

وی افزود : زمان آن فرار رسیده است که اتحادیه اروپا به این نفاق پایان دهد. این برخورد ، نامتعادل است ... و صلح را به پیش نمی برد ، فکر می کنم چنین اقدامی باعث دور شدن از تلاش های صلح شود.

رژیم نتانیاهو درست چند روز پس از تازه ترین مأموریت صلح جان کری وزیر امور خارجه امریکا طرح های جدیدی را برای احداث واحدهای مسکونی در کرانه باختری از جمله بخش الحاقی شرق بیت المقدس اعلام کرد. کری نیز شهرک سازی جدید اسرائیل را غیرقانونی و مضر برای تلاش های صلح توصیف کرد.

ایگال پالمور سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل گفت سفیران اسرائیل در لندن، رم و پاریس در اعتراض به طرح های شهرک سازی که جمعه گذشته اعلام شد، احضار شدند.

پالمور گفت این اقدام با هماهنگی هر سه دولت صورت گرفته است و این احتمال وجود دارد که سایر دولت های اروپایی نیز به چنین اقدامی متوسل بشوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.