سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی ها؛

با "کارمند" بد قلق چگونه باید کنار آمد؟!

شاید شما هم در دسته مدیرانی باشید که کارمندانی بدقلق نصیبشان شده و مدیریت این فرد برایتان از جمله سخت ترین کارهای دنیا می نماید، اگر به نظرتان غیرممکن نباشد.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، کنار آمدن با چنین کارمندانی برخلاف تصور شما نه تنها غیرممکن نیست، بلکه راهکارهای خوبی هم دارد.
 
آنچه پیش روی شماست، سه راهکار ساده برای این منظور است:
 
1. دلیل بدقلقی کارمند را بیابید

 
اولین کاری که باید انجام دهید این است که دلیل این بدقلقی را بیابید؛ بدین معنا که فکر کنید ببنید چه چیزی باعث آژار ذهنی شما شده است و باعث شده به کارمند بگویید بدقلق!
 
رفتارهایش را پیش خود تجزیه تحلیل کنید و آن را با معیارهای شخصی بسنجید تا ریشه مشکل را بیابید. اول باید صورت مسئله را به صورت واضح داشته باشید، بعد راجع به راهکارها بیندیشید.

2. در برابرش جبهه نگیرید
 
بدترین اتفاقی که می تواند در این مسیر رخ دهد، جبهه گیری شما در برابر کارمند بدقلق و ناراضی است. اینکه مثل خودش رفتار کنید، مثل خودش عصبانی شوید، مثل خودش گیر بدهید و حتی در پی انتقام باشید. این اقدامات و مقابله به مثل ها نه تنها آب روی آتش ریختن نیست که آتش زیر خاکستر را شعله ور می کند.
 
از اقدامات و عصبانیت های آنی به شدت پرهیز کنید تا بتوانید در فضایی آرام با او صحبت کنید.
 
3. برای صحبت با او زمان بگذارید
 
تنیبه و جریمه بدترین و صحبت و گفتگو بهترین راهکار برای هساز کردن کارمند بدقلق است. برای صحبت با کارمند موردنظر زمان بگذارید و در آن زمان ترجیحا به ایمیل و تلفن پاسخ ندهید تا به این ترتیب اولین قدم را برای جلب اعتماد کارمند برداشته باشید.
 
سپس در فضایی آرام و منطقی با هم صحبت کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.