سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصرالهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گمنامی "چای" ایرانی در سایه تبلیغات نامناسب/ منکر نیاز به واردات نیستیم

مدیرعامل اتحادیه چایکاران شمال کشور با اشاره به عدم موفقیت چای داخلی در جذب مشتری در رقابت با چای‌های وارداتی گفت: عدم بازاریابی، تبلیغات صحیح و بسته‌بندی مناسب عامل شکست ما در این زمینه است.

مصطفی نصرالهی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: تغییرات مدام در سازمان چای از قبیل انحلال،‌ احیا، تغییر مدیریت و ...در  رکود بازارها نقش بسیار داشته است.

وی ادامه داد: چای تولید ما محصول طبیعی است که حداقل در 95 درصد آن هیچ‌گونه مواد افزودنی مثل سم، کود، دارو و رنگ وجود ندارد.

نصرالهی افزود: کشورهای توسعه یافته همگی به دنبال محصولات طبیعی هستند.

 وی ناتوانی‌ ما در عرصه بازاریابی و تبلیغات سبب گمنامی چای تولیدیمان شده است.

وی با اشاره به این که چای تولید داخل باتوجه به شرایط و امکانات موجود از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است،‌ ادامه داد: البته ما برای موفقیت در رقابت با چای کشورهای وارداتی باید باز هم کیفیت تولیدمان را افزایش دهیم و باغات را احیا کنیم.

مدیرعامل اتحادیه چای کاران شمال کشور با بیان این که این کار نیازمند هزینه‌های زیادی است،‌ گفت: برخی از افراد هستند که دوست ندارند چنین هزینه‌هایی صرف این مسایل شود و این مسئله در دست ما نیست بلکه ما تنها تابع هستیم.

نصرالهی با اشاره به اینکه اوج تولید چای در کشور ما 25 هزارتن است و این میزان تنها یک چهارم مصرف داخلی را تأمین می‌کند افزود: ما نمی‌توانیم منکر نیازمان به واردات چای شویم و نمی‌توانیم به مردم بگوییم چای خارجی مصرف نکنند،‌ چون همیشه تولید ما زیر مصرف داخلی است و نیازمند واردات نیز هستیم.

انتهای‌پيام/

برچسب ها: چای ، خارجی ، داخلی ، اتحادیه ، هزینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.