سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش حملات شهرک نشينان صهيونيست به فلسطينيان

شهرک نشينان صهيونيست همچنان به حملات خود به فلسطينيان و اماکن مقدس آنها ادامه مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ شهرک نشينان اسرائيلي که به طور غيرقانوني در کرانه باختري ساکن هستند تلاش کردند مسجدي را متعلق به فلسطينيان در روستاي دارستيام در منطقه سلفيت آتش بزنند. آنها روي در اين مسجد با رنگ پيامهايي ضد فلسطينيان نوشتند.

اين حمله پس از يورش نيروهاي اسرائيلي به اين روستا اتفاق مي افتد. نيروهاي اسرائيل پس از يورش به اين منطقه ممنوعيت آمد و شد برقرار کردند و حملاتي را به برخي خانه ها انجام دادند. شهرک نشينان نيز در حمله به اين مسئله ورودي آن را آتش زدند اما آتش قبل از ورود به داخل مسجد خاموش شد. از جمله پيامهايي که شهرک نشينان نوشته بودند« عربها بايد بروند، ما از انتقام جويي از شما لذت مي بريم» بود. 

يکي از ساکنان روستا گفت مثل هميشه ساعت پنج صبح براي خواندن نماز به مسجد آمديم و ديديم در ورودي مسجد آتش مي سوزد. 

ساکنان مي گويند اين دومين حمله به اين مسجد است. نومدي سلمان از شهرداري سلفيت گفت سال گذشته شهرک نشينان موفق نشدند مسجد را آتش بزنند اما اين بار وقتي رسيديم در ورودي را آتش زده بودند. آنها هميشه به روستاها، کشاورزان و زمينهاي کشاورزي حمله مي کنند و نخل هاي زيتون را از بين مي برند. آنها مي خواهند فلسطينيان را بترسانند و به اماکن مقدس آنها توهين کنند. 

باسم اشتياه مدير شهرداري سلفيت گفت سلفيت بيش از ديگر شهرهاي فلسطين شهرک يهودي نشين دارد و بيست و دو شهرک در سلفيت وجود دارد. دولت اسرائيل شصت و پنج درصد از سلفيت را در کنترل خود را دارد و مسائل امنيتي را بهانه قرار داده است و دائما با احداث ديوار و شهرک، زمين هاي ما را غصب مي کند. 

گزارش اخير سازمان ملل متحد نشان مي دهد حملات شهرک نشينان عليه فلسطينيان در هشت سال گذشته چهار برابر شده است. 

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.