سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوه تربیتی دوست خانواده و فرزندانی به دور از خشونت

یک جامعه شناس گفت: آگاهی درست والدین در شیوه تربیتی و برخورد مناسب در دوران رشد نقش بسزایی در شکل گیری شخصیت آرام فرزندان دارد.

قرایی مقدم در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   با بیان این مطلب افزود: براساس تحقیقاتی که برخی از  جامعه شناسان به عمل آورده اند معتقدند که ریشه خشونت را باید از درون خانواده  و تربیتی که در خانواده صورت می گیرد پیگیری کرد حتی بعضی از آنها معتقدند که روش های شیر داده به کودک مسائلی از این قبیل نقش اساسی در شکل گیری شخصیت کودکان دارد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: مشکلاتی که در خانواده وجود دارد مانند فشارهای اقتصادی، بیکاری و ناآگاهی در شیوه تربیتی موجب آن ی شود که والدین برخوردهای مناسب  و درستی با کودکان نداشته و این  نوع رفتارها خشونت در فرزندان را افزایش می دهد از این رو شیوه برخورد والدین با فرزندان در دوران رشد در شکل گیری شخصیت آرام آنها نقش به سزایی دارد.
 
 قرایی اظهار داشت: از سوی دیگر جامعه فرهنگ حاکم در آن و مسئله رفتاری که با افراد به عمل می آورد در برقراری آرامش عدم خشونت افراد موثر است.
 
وی خاطر نشان کرد: شادمانی ضد خشونت است بنابراین  خانواده می تواند  با فراهم نمودن محیطی آرام و شاد و آگاهی در شیوه تربیتی درست فرزندانی آرام و به دور از خشونت پرورش دهد و نیز جامعه می تواند با ساخت فیلم و سریال های شادی آور و طنز گونه  خشونت و پرخاشگری را از افراد  جامعه دور کند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تربیت ، دوست ، خشونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.