سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"هیثم مناع": مشارکت مخالفان سوری در ژنو دو خودکشی سیاسی است

هیثم مناع، رئیس کمیته هماهنگی ملی سوریه در خارج گفت مشارکت مخالفان سوری در کنفرانس ژنو دو خودکشی سیاسی برای آنهاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، هیثم مناع در گفتگو با روزنامه فرانسوی لوموند درباره تصمیم مخالفان مبنی بر عدم مشارکت مخالفان سوری در نشست ژنو دو گفت من بیست و دوم ژانویه برای شرکت در چنین کنفرانسی وارد سوئیس نخواهم شد. 

به نوشته شماره امروز روزنامه لوموند در اینترنت،هیثم مناع افزود هیچ یک از اعصای کمیته ملی هماهنگی نیروهای تغییرات دمکراتیک در کنفرانس ژنو دو شرکت نخواهد کرد. اگر مخالفان سوری در کنفرانس ژنو دو شرکت کنند در واقع دست به خودکشی سیاسی زده اند. شرکت در این کنفرانس به مثابه بالا بردن پرچم سفید و تسلیم شدن است.

مناع در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا در کنفرانس ژنو دو شرکت نمی کنید در حالی که از ماهها پیش برای برگزاری آن تلاش می کردید گفت شرایط برای موفقیت ژنو دو مهیا نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر سایر مخالفان سوری در کنفرانس ژنو دو شرکت کنند ، آیا شما حاضرید در این کنفرانس شرکت کنید گفت فشار بر روی مخالفان بسیار زیاد است. فشار از طرف کشورهای غربی زیاد است. فرض کنید مخالفان با چنین کنفرانسی موافقت کنند در چنین صورتی ما باید طی چهار روز هیاتی به نمایندگی از مخالفان تشکیل دهیم.آیا در چنین شرایطی جامعه بین المللی می تواند امتیازاتی از دمشق بگیرد، قطعا نمی تواند.

مناع در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چرا آمریکا و روسیه نمی توانند از دولت سوریه امتیاز بگیرند گفت آمریکاییها و روسها همدست هستند.آنها همه را به تمسخر گرفته اند.وقتی آنها می توانند تسلیحات در هر زمانی روانه منطقه ای کنند پس می توانند سوریه را نیز تحت فشار قرار دهند.ما عروسک خیمه شب بازی سازمان ملل متحد نیستیم.

مناع درباره توانایی کشورهای غربی برای گفتگو با نظام سوریه گفت گفتگو در سطح دستگاههای اطلاعاتی از سرگرفته شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این آیا همچنان از راه حلی سیاسی حمایت می کند گفت راه حل نظامی وجود ندارد.نبرد سیاسی از مبارزه نظامی دشوارتر است.

مناع در پاسخ به این سوال که آیا ژنو دو مرده به دنیا آمده است گفت نمی دانم ولی کمترین کاری که می توان انجام داد این است که برگزاری چنین کنفرانسی به تعویق افتد. اگر مخالفان در چنین شرایطی راهی سوئیس شوند قطعا نظام سوریه برنده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.