سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت اجرای دقیق طرح مراقبت‌های ادغام یافته از "سالمندان"

با توجه به فراوانی فشارخون بالا و ارتباط آن با عوامل خطر مانند چاقی، مصرف دخانیات، سابقه دیابت، شهر نشینی، نداشتن فعالیت بدنی و غیره ضروریست اجرای دقیق طرح مراقبتهای ادغام یافته از سالمندان با محوریت مراقبتهای مبتی بر شواهد در جهت پیشگیری اولیه، از اولویت‌های برنامه‌های بهداشت و درمان قرار گیرد.

مژگان قاسمی کار‌شناسی ارشد آموزش روان پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: با افزایش امید به زندگی و بهبود مراقبتهای بهداشتی درمانی، جمعیت سالمندان بطور روز افزون در حال افزایش است. 

وی گفت: از آنجا که افزایش فشارخون سرخرگی، یکی از مهم‌ترین مسائل سلامت همگانی در جهان امروز است پایش و ارزشیابی وضعیت فشارخون کمک شایانی به بهبود مراقبتهای بالینی و ارزیابی دقیق وضعیت این بیماری و مدیریت برنامه‌های پیشگیری و کنترل فشارخون بالا و عوامل خطر آن‌ها می‌نماید. 

قاسمی تصریح کرد: با توجه به فراوانی فشارخون بالا و ارتباط آن با عوامل خطری مانند چاقی، مصرف دخانیات، سابقه دیابت، دیابت، شهر نشینی، نداشتن فعالیت بدنی و غیره ضروریست اجرای دقیق طرح مراقبتهای ادغام یافته از سالمندان با محوریت مراقبتهای مبتی بر شواهد در جهت پیشگیری اولیه، از اولویت‌های برنامههای بهداشت و درمان قرار گیرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.