سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقیف 146 خودرو با خلافی بالا/141 تصادف طی 24 ساعت گذشته در پایتخت

سرگرد شیرانی گفت: باتلاش مأموران راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ 146 دستگاه خودرو داری خلافی بیش از یک میلیون تومان در پایتخت توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

سرگرد احمد شیرانی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، به  تشریح عملکرد 24 ساعته گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت پرداخت.

وی گفت: در راستای اجرای بند 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی طی 24 ساعته گذشته و با تشدید اقدامات کنترلی، 146 دستگاه خورو که خلافی بیش از یک میلیون تومان داشتند شناسایی و از ادامه تردد آن‌ها در محورهای مواصلاتی پایتخت جلوگیری شد.

به گفته شیرانی طبق قانون در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به 10 میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند خودروی وی توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

رئیس مرفوک پلیس راهور پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در شبانه روز گذشته علاوه بر اینکه یک فقره تصادف فوتی که منجر به کشته یکی از شهروندان شده رخ داده، 35 مورد تصادف جرحی و 105 فقره تصادف خسارتی نیز در نقاط دیگر سطح پایتخت گزارش شده است.

وی به ضبط 6 جلد گواهینامه رانندگی که دارای 30 نمره منفی بودند اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای طرح انضباط ترافیکی و تشدید برخورد با رانندگان و موتورسیکلت سواران متخلف، مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت با اجرای این طرح موفق شدند 797 دستگاه خودرو و 504 دستگاه موتورسیکلت متخلف که راننده هایشان مرتکب تخلفاتی چون حرکت خلاف جهت، نداشتن پلاک، به همراه نداشتن گواهینامه، نقص فنی، مخدوش بودن پلاک، سرعت وسبقت غیرمجاز و تخلفات حادثه‌ ساز شده بودند را توقیف و به پارکینگ منتقل کنند.

به گفته سرگرد احمد شیرانی برای یکهزار و 168 دستگاه خودرو و 309 موتورسیکلت از ستادهای ترخیص پلیس راهور تهران بزرگ قبض ترخیص صادر و سه هزار و 634 تن از رانندگان نیز در کلاس‌های آموزشی ستاد ترخیص که به منظور آموزش و ارتقاء سطح فرهنگ ترافیک و قانونمند راندن رانندگان دایر شده ، شرکت کردند.

انتهای‌پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.