سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از دو "روبات پزشک" در "دانشگاه صنعتی امیر کبیر"

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در همایش پکس ویژه مدیران بیمارستانی از ساخت دو روبات در حوزه پزشکی که در این دانشگاه ساخته شده است، خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: عصر امروز، عصر اطلاعات و فناوری است و اگر ما بخواهیم در هر زمینه‌ای، خدمات مفید و ارزشمندی داشته باشیم، باید با پیشرفت‌های این زمینه آشنا باشیم. 

وی گفت: در این راستا دانشگاه صنعتی امیر کبیر با تاسیس دانشکده مهندسی پزشکی در ۳ دهه گذشته تلاش کردیم همکاری‌های خوبی با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشته باشیم که نتیجه این تلاش‌ها تشکیل "پژوهشکده سلامت الکترونیک" کشور است.
 
رهایی افزود: تدریس رشته‌های مهندسی بافت، مهندسی ورزش و مهندسی اطلاعات پزشکی نیز به تازگی در این دانشگاه شروع شده است. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر ادامه داد: ۲ سال پیش یک روبات جراح در این دانشگاه طراحی شد که در سال گذشته از آن رونمایی شد، این روبات با همکاری برخی از بیمارستان‌ها طراحی و تست شد و خوشبختانه نتیجه خوبی هم داشت. همچنین در هفته گذشته نیز یک روبات تشخیصی برای انجام حرکات توانبخشی توسط این دانشگاه ساخته و رونمایی شد که نحوه صحیح حرکات بدن را برای رسیدن به راه درمانی نشان می‌دهد و بیمار را هدایت می‌کند که حرکات ورزشی را درست انجام دهند. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین ساخت تجهیزات مرتبط با بیو رزونانس که برای تشخیص بیماری‌های مختلف در بدن مطرح می‌شود نیز در این دانشگاه در حال طراحی و ساخت است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.