سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن دندان پزشکان عمومی:

بسیاری از شهرستان‌های کشور فاقد "دندانپزشک" هستند

رئیس انجمن دندان پزشکان عمومی ایران با بیان اینکه در تهران به ازای هر هزار نفر یک دندانپزشک داریم گفت: بسیاری از شهرستان‌های کشورمان فاقد دندانپزشک هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر باقر شهنی‌زاده رئیس انجمن دندان پزشکان عمومی در هشتمین کنگره علمی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه ۲۸ هزار نفر دندانپزشک در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۱۸ هزار نفر دندانپزشک عمومی هستند.
 
وی با اشاره اینکه میزان پوسیدگی دندان در کشور ما متاسفانه نسبت به "استاندارد جهانی" بالاست گفت: میزان پوسیدگی در کشورهای جهان 1.5 تا 1.7 دهم است در حالی که این رقم در کشور ما بالا‌تر از عدد ۳ است. 

رئیس انجمن دندان پزشکان عمومی ادامه داد: مهم‌ترین عامل کمک کننده به مشکل تامین بیمه دندانپزشکی توسط مجلس است که می‌تواند بار سنگین هزینه‌های دندانپزشکی را تامین نماید. 

وی با بیان اینکه در کشور ما پراکندگی جغرافیایی دندانپزشکان بر اساس آمار مشخص نیست، ادامه داد: از نظر استاندارد جمعیتی به ازای هر ۳ هزار نفر یک دندانپزشک نیاز است که در تهران به ازای هر هزار نفر یک دندانپزشک داریم در حالی که بسیاری از شهرستان‌های ما به دلیل عدم توان مردم برای پرداخت هزینه‌ها و نیز نبود تسهیلات لازم فاقد دندان پزشک هستند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.