سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسافران احتمالی جام جهانی 2014/علیرضا جهانبخش‌

علیرضا جهانبخش‌ مهاجم تیم فوتبال ان.‌ئی.سی نا‌یمخن هلند این روز‌ها عملکرد خوبی در تیمش دارد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، احتمال دارد که یکی از مسافران جام جهانی 2014 برزیل باشد حضور علیرضا جها‌نبخش در لیست احتمالی کی‌روش برای جام جهانی 2014 برزیل باعث شد تا عملکرد این باز‌یکن را مورد بررسی قرار دهیم.
 
 علیرضا جهانبخش‌ در هشتم مهر ماه سال 1372 در جیرنده‌- گیلان به دنیا آمد و هم‌اکنون 20 سال سن دارد و در قزوین بزرگ شده است وی 1/78 متر (5 پا و 10 در) قد دارد و در حال حاضر در پست مهاجم در باشگاه ان.ئی‌.سی نایمخن‌ در لیگ برتر فوتبال هلند و تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند و کاپیتان تیم ملی زیر 20 سال ایران است پست تخصصی وی فور‌وارد و ها‌فبک راست است اما به عنوان ها‌فبک چپ و دفاع راست هم بازی کرده است اما از آنجایی که باز‌یکن هجو‌می است در جلوی زمین بهتر بازی می‌کند.
 
 علیرضا جها‌نبخش دوست دارد یک لژ‌یونر خوب برای ایران باشد و با در نظر گرفتن پتانسیل بالا و پشتکار خود علاقه زیادی دارد در بالاترین سطح باشگاه‌های انگلیس و اسپانیا بازی کند و باشگاه انگلیسی مدنظرش منچستر‌ و رئال‌مادرید باشگاه اسپانیایی مدنظر وی می‌باشد.
 
جهانبخش‌ در سال‌های 2007-2005 در باشگاه جوانان پیام البرز قزوین بازی می‌کرد و در سال 2008-2007 در سن 15 سالگی به باشگاه ‌داماش پیوست.
 
وی کار حرفه‌ای خود را از سال 2010 در باشگاه‌های حرفه‌ای آغاز کرده است در سال 2010-2011 عضو باشگاه پارسه‌ تهران بود و در دروازه بازی حضور داشت و هیچ گلی را طی برگزاری این بازی‌ها به نام خودش ثبت کرده است. در سال‌های 2013-2011 به باشگاه داماش پیوست و با حضورش در 42 بازی توانست 10گل را به ثمر برساند.

در سال 2013 به باشگاه ان. ئی. سی نایمخن هلند رفت و با حضورش در 11 بازی توانسته است 5 گل را در کارنامه فوتبالی خود به ثبت برساند.

علیرضا جهانبخش از سال 2010 در تیم ملی حضور پیدا کرد و طی سال‌های 2012-2010 عضو تیم ملی زیر 20 سال ایران بود و در 17 بازی نقش بسزایی داشته است و توانسته بود 11 گل در این بازی‌ها به ثمر برساند.

در سال 2011 به تیم ملی زیر 23 سال ایران پیوست و با حضور در چهار بازی هیچ گلی به تیم‌های حریف نزده بود. در سال 2013 عضو تیم ملی ایران شد و در روز سه‌شنبه 23 مهرماه سال 1392 اولین بازی‌اش در تیم ملی را مقابل تایلند در ورزشگاه آزادی به نمایش گذاشت و اولین گل ملی‌اش را در 24 آبان ماه سال 92 در مقابل تایلند به ثمر رساند و تا این لحظه در سه بازی تیم ملی حضور داشته و یک گل به ثمر رسانده است.

علیرضا جهانبخش برای آینده خود برنامه‌های مهمی را درنظر گرفته است و یکی از برنامه‌ریزی‌های مهم وی برای حداکثر 2 سه سال آینده این است که به تیم ملی بزرگسالان بپیوندد و به بالاترین مراتب در عرصه فوتبال برسد.

پدر و مادرش، مارکار آقاجانیان، عابدینی، هادی محمدی و تماشاگران رشتی و گیلانی از جمله اشخاص مهمی هستندکه در زندگی فوتبالی جهانبخش نقش بسزایی داشتند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۶ دی ۱۳۹۲
مشخص شدن اولین تبانی در رای گیری توپ طلا